سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال تولید ملی یا واردات خودروهای خارجی!

رییس پلیس راهور کشور از ورود یک دستگاه خودروی جدید وارداتی به نام مازاراتی خبر داد و گفت:‌ برای ما جای سؤال است که در سال تولید ملی چرا باید خودروی خارجی وارد کشور شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مؤمنی با اعلام این خبر گفت: اخیراً خودروی وارداتی جدیدی به نام مازاراتی به کشور وارد شده که تمام مراحل سند و واگذاری پلاک برای آن صورت گرفته و برای ما جای سؤال است که در سال تولید ملی خودروهای تولید داخل هنوز فاقد ABS وایربک هستند و چرا باید خودروهای خارجی وارد کشور شود ورود این خودرو چه دغدغه ای از ما کم می کند.

وی با اشاره به تحول بنیادین صدور گواهینامه و آموزش رانندگی در سال جاری اظهار داشت: یکی از بزرگترین کارهای پلیس راهور کشور در سال جاری تحول بنیادین صدور گواهینامه و آموزش رانندگی است و در این طرح میزان اعتبار صدور کارتها مربوط به سن دارندگان کارت می باشد و برای افراد جوانتر همان 5 سال اعتبار می شود و برای افراد مسن میزان اعتبار کارت کاهش می یابد.

رییس پلیس راهور کشور ادامه داد: همچنین با تغییر بنیادین این طرح قوانین جدید راهنمایی و رانندگی نسبت به 8 تخلف حادثه ساز در سفرهای تابستانی از جمله حرکت با دنده عقب در بزرگراه، توقف دوبله، عدم استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی پرداخته می شود.

وی ادامه داد:‌ ما سالانه حدود 5 هزار کشته برای راکبان موتورسیکلت داریم و 70 درصد آمار فوتی ها ضربه به سرو عدم استفاده از کلاه ایمنی است و از این پس تمام قوانینی که نسبت به خودروها اعمال می شد نسبت به موتورسیکلت نیز اجرا خواهد شد.

مؤمنی با اشاره به پلاک موتورسیکلت ها تصریح کرد: به تمام رانندگان موتورسیلکت گوشزد می شود که در هنگام فروش موتورسیکلت خود حتماً نسبت به نقل و انتقال پلاک اقدام کنند چرا که اگر این امر محقق نشود در صورت تخلف برای راکب موتورسیکلت خریدار همه تخلفات و نمرات منفی برای مالک اولیه موتورسیکلت منظور می شود.

*4 هزار و 531 نفر در مرز محرومیت گواهینامه

همچنین مؤمنی با اشاره به آمار دو ماهه سال در خصوص کسانی که نمره منفی آنان به مرز 30 رسیده است اظهار داشت: 4 هزار و 531 نفر از دارندگان گواهینامه که در آستانه نمره منفی هستند و امتیاز آنان به 30 رسیده است در آستانه محرومیت قرار دارند و اگر تخلف کنند گواهینامه آنان ضبط می شود و تا 6 ماه از رانندگی محروم می شوند.

وی با اشاره به آمار ضبط شدگانی گواهینامه ادامه داد: حدود هزار و 71 نفر از کسانی که گواهینامه داشته اند و نمرات منفی کسب کرده اند گواهینامه آنان ضبط و در تابستان جاری از رانندگی مردم خواهند شد.

در پایان سردار مؤمنی با اشاره به آغاز طرح تابستانی در دو مرحله در سراسر کشور خاطر نشان کرد: طرح تابستانی پلیس در دو مرحله تا پایان خرداد اجرا می شود و مرحله اول از 31 خرداد ماه تا 30 تیر ماه و مرحله دوم از 29 مرداد تا 2 مهر اجرا می شود و در این طرح از تمام ظرفیتها استفاده می شود تا مردم سفرهای تابستانی خوبی داشته باشند./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غلامرضا کوزه گر
۱۷:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
با سلام بنده دبیر بازنشسته آموزش و پروش هستم . لطفا به اطلاع سردار مومنی برسانید که اینجانب در طی 33 سال رانندگی مرتکب خلافی نشده ام و 54 سال سن دارم می شود گفت 99در صد خلاف های حادثه ساز مربوط به جوانان می باشد حالا چرا ایشان تصمیم غیر کار شناسی برای کم کردن اعتبار گواهی نامه های افرادی که سن بالا تر را دارند گرفته ان . بهتر است ایشان بگویند افرادی که بیماری ضعف هوشیار دارند چه مسن چه جوان اعتبار گواهی نامه ی آنهاکمتر شود خواهشمندم خواننده ی محترم این عرایض را به اطلاع سردار مومنی برسانید . مسوولیت شرعی بعهده ی شما خواهد بود