سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه به گفت‌وگوهای سازنده ایران و 1+5 خوشبين است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای ابراز امیدوار کرد ، مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 در مسکو گفت‌وگوهایی سازنده باشد تا به رفع اختلافات و نزدیکی مواضع طرفین بر اساس پیشنهادات مطرح شده در نشست بغداد کمک کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ريانووستي ؛ دفتر اطلاعات و انتشارات وزارت امور خارجه روسیه امروز ، دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد : مقامات مسکو امیدوارند در جریان مذاکرات "کاترین اشتون" نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی و امنیتی این سازمان با "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با حضور نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 (5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان) که قرار است در تاریخ 19-18 ماه ژوئن (30-29 خرداد) در مسکو برگزار شود ، گفت‌وگوهای سازنده‌ای بین طرفین صورت بگیرد. 

در این بیانیه آمده است: ما روی این مسئله حساب می‌کنیم که همه هیات‌های شرکت کننده در مذاکرات مسکو ، از جمله هیئت ایرانی، با تمایل برای انجام گفت‌وگوهای سازنده به روسیه سفر کنند تا امکان نتیجه مثبت داشتن مذاکرات و پیشبرد آتی مذاکرات در راستای فایق آمدن بر اختلافات موجود و نزدیک شدن مواضع طرفین در خصوص مسائل مربوط به فعاليت هسته‌ای ایران فراهم شود.

روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور خواستار یافتن راه صرفا دیپلماتیک-سیاسی برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است و هر نوع اعمال فشار و استفاده از زبان زور در این خصوص را غیرسازنده می داند.  

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین یادآوری شده است: در حال حاضر پیشنهادات مشخصی از سوی گروه 1+5 که در مذاکرات قبلی طرفین در بغداد مطرح شده ، روی میز قرار دارد. این پیشنهادات شامل درخواست‌هایی از مقامات تهران و همچنین اقداماتی در پاسخ به عملی شدن آنها از سوی کشورهای گروه 1+5 است . ما امیدواریم که در دور بعدی مذاکرات در مسکو بررسی این پیشنهادات آغاز شود و طرفین بتوانند به توافقاتی در این زمینه دست یابند.

برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، مسکو ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.