سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش رتبه اعتباري در انتظار کشورهاي يورو

موسسه بین المللی اعتبارسنجی مودیز در حالی از احتمال كاهش مجدد رتبه اعتباری كشورهای حوزه یورو خبر می دهد كه برخی از 17 عضو آن مانند فرانسه به تازگی از رتبه اعتباری خود به رده پایین تر سقوط كرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه روماندی نیوز، مودیز در واكنش به ادامه بحران اقتصادی در یونان و اسپانیا، با اعلام احتمال كاهش مجدد رتبه اعتباری كشورهای حوزه یورو، افزود: پایان عمر یورو در یونان، می تواند فشار مضاعفی را بر رتبه اعتباری كشورهای منطقه وارد کند.

مودیز دلیل این امر را زیان كشورهای سرمایه گذار اوراق قرضه یونان به دلیل تغییر یورو به واحد پول محلی عنوان كرد و افزود كه بروز اختلال در اقتصاد كلان نیز بطورغیرمستقیم این فشار را افزایش خواهد داد .

در این بیانیه آمده است: خطر خروج یونان از حوزه واحد مشترك پول اروپا بیشترین تهدید را برای رتبه اعتباری قبرس، پرتقال، ایرلند، ایتالیا و اسپانیا كه چشم انداز اقتصادی همه آنها منفی است، همراه خواهد داشت. همچنین این امر به دلیل تهدید برای بقای یورو، می تواند به كاهش رتبه اعتباری فرانسه و آلمان نیز بیانجامد.

مودیز همچنین مشكل بانك های اسپانیا را خطری قابل سرایت به دیگر كشورها ندانست و افزود : مساله كمك اروپا به بانك های این كشور می تواند تنها ایتالیا را كه وابستگی مالی شدیدی به بانك مركزی اروپا دارد، تحت تاثیر منفی قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.