سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

پردیس دانشگاهی(بین المللی) در دانشگاه سمنان ایجاددمی شود

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه سمنان از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد پردیس دانشگاهی(بین المللی) این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ,؛ 'حمیدرضا محمدیان' گفت: این شورا با استناد به وجود زیرساختهای مناسب نظیر فضای مناسب، هیات های علمی كارآمد، تجهیزات كارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز و همچنین توان اجرایی و مدیریتی در دانشگاه سمنان با ایجاد پردیس بین المللی این دانشگاه موافقت كرد.

وی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در پردیس های دانشگاهی به صورت تركیبی از آزمون كتبی و مصاحبه توسط دانشگاه انجام می شود و نظارت كامل بر نحوه پذیرش دانشجویان در كلیه مقاطع به خصوص مقطع دكتری برعهده سازمان سنجش آموزش كشور است.

وی افزود: در این گونه پردیس ها چنانچه تعداد داوطلبان ورود به هر رشته كمتر از 20 نفر باشد آزمون ورودی فقطه به صورت مصاحبه انجام می شود.

هم اكنون در تعدادی از دانشگاه های بزرگ و معتبر كشور مانند دانشگاه های تهران، شیراز، شهیدبهشتی، تربیت مدرس، تبریز، مشهد و گیلان ایجاد چنین پردیس هایی امكان پذیر شده است.

محمدیان گفت: توسعه و فراهم كردن زمینه برای جذب داوطلبان و دانشجویان ایرانی شاغل در خارج كشور، كمك به تنوع بخشی در آزمون عالی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و علمی تخصصی كشور از اهداف كلی تاسیس پردیس های بین المللی دانشگاهی است

در حال حاضر دانشگاه سمنان در 201 رشته گرایش كه 90 رشته آن در مقطع كارشناسی ارشد و 45 رشته گرایش اقدام به پذیرش دانشجوی دكتری می كند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسين الماسي
۲۱:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۱
با سلام
خواهشند است زمان ثبت نام در رشته مكانيك- طراحي كاربردي را اعلام فرماييد
با تشكر