سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/

اهداي كتابخانه شخصي مرحوم ايت الله مرقاتي به حوزه علميه خوي

کتابخانه شخصي مرحوم آيت الله سيد جعفر مرقاتي از علماي برجسته کشورمان به گنجينه کتاب حوزه علميه نمازي خوي اهدا شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اروميه ، مرحوم آيت الله مرقاتي در سال 1309 در خوي متولد شد و در مدت 75  سال عمر پر برکت خويش بيش از 30 جلد کتاب تاليف کرد که هنوز  برخي از آنها به چاپ نرسيده است .
فرزند مرحوم آيت الله مرقاتي تعداد کتب اهدايي به گنجينه کتاب حوزه علميه نماز خوي را يکهزار و 500 جلد با يکهزار و 266 عنوان اعلام کرد و گفت : کتب چاپ سنگي و آثار ارزشمندي از علماي بزرگ اسلام در بين اين کتابها به چشم مي خورد که بر اساس وصيت پدرم به اين حوزه اهدا شد .
بيش از 100 جلد از اين کتابها  با چاپ سنگي است که قدمت برخي از آنها به بيش از يک سده مي رسد و منابع اصلي و مهم در علم فقه تفسير و کلام به شمار مي آيند .
کتابخانه حوزه علميه نمازي خوي که اينک ميزبان کتب اين عالم رباني است با يکهزار و 100 نسخه خطي و بيش از سه هزار جلد کتاب چاپ سنگي و 40 هزار جلد کتاب چاپي از گنجينه هاي غني کتاب در کشورمان محسوب مي شود .
رئيس حوزه علميه خوي گفت : بخش مهمي از اين کتابها اهدايي علماي بزرگ همين شهرستان از جمله شهيد انقلاب مشروطه آيت الله حاج ميرزا ابراهيم شهيد و مرحوم آيت الله شهيدي هستند .
حجت الاسلام شکوري افزود : کتابهايي که در سالهاي اخير از طرف  علماي بزرگ و برخي خيرين به گنجينه  کتاب حوزه علميه نمازي خوي اهدا شده است به بيش از 10 هزار جلد مي رسد . /ج2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.