سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

هزینه انبارداری کالاهای وارداتی کارتنی در بندرلنگه 30 درصد کاهش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت : بازرگانان و صاحبان کالا از یک تا ده روز از پرداخت هزینه انبارداری معاف اند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  بندرعباس مکی زاده افزود : به ازای یک  تا پانزده کیلوگرم کالا 132 ریال هزینه انبارداری و به ازای 30 کیلوگرم 158 ریال از صاحبان آنها دریافت می شود .

وی گفت : پیش از تصویب تعرفه جدید هزینه انبارداری یک تا 50 کیلوگرم 409 ریال بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت : تعرفه جدید انبارداری در بندرلنگه مشابه تعرفه انبارداری در بنادر بوشهر – خرمشهر و باهنر بندرعباس است .

بحث کاهش هزینه انبار داری کالاهای کارتنی از سال 1388 در دستور کار این بندر قرار گرفت تا تعرفه این نوع کالاها در بندرلنگه مشابه بنادر خرمشهر – باهنر و بوشهر تعیین شود .

فروردین امسال هم در پی افزایش 20 درصدی هزینه انبار داری در بندرلنگه سی نفر از تجار و بازرگانان بندرلنگه اعتراض کردند .

این افراد با امضاء نامه ای به اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفتند : کالاهای مجوزی وارد شده نیاز به دریافت مجوز از اداره کل استاندارد داردو زمان بر است .

تجار و بازرگانان بندر لنگه می گویند : اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه امسال نیز با افزایش  تعرفه انبارداری سبب وارد آمدن زیان به تجار و بازرگانان شده است  .

امضا کنندگان نامه خواستار تجدید نظر در هزینه انبارداری و همسان سازی قیمت آن با سایر بنادر دیگر از جمله بندر عباس و بوشهر شدند .

سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم با رسیدگی سریع این موضوع کاهش 30 درصدی تعرفه انبارداری بندرلنگه را تصویب و به بندر و دریانوردی این شهرستان ابلاغ کرد.

اداره بنادر و دریانوردی از سال 76 فعالیت خود را در زمینه تخلیه و بارگیری آغاز کرد .

تخلیه و بارگیری کالا در بندرلنگه نیز از سال 46 از طریق گمرک و اسکله لنگه انجام می شد .

بندرلنگه سومین بندر تخلیه و بارگیری کالا پس از مجتمع بندری شهید رجایی و باهنر بندرعباس در هرمزگان است ./س

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.