سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوداني:

عربستان و امارات با افزايش توليد نفت، توانايي حذف ايران را از بازار جهاني ندارد

عضو كميسيون انرژي در مجلس شوراي اسلامي گفت: عربستان و امارات با افزايش توليد و در دستور كار قرار دادن اين امر نمي‌توانند ايران را از بازار جهاني حذف كنند.

ناصر سوداني نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره طرح مشترك عربستان و امارات به منظور كاهش تاثير گذاري ايران بر بازارهاي جهاني نفت خام گفت: هر نوع توليد و يا فروش نفت خارج از ضوابط اوپك برخلاف مقررات بين المللي است و مصالح توليد كنندگان را به خطر مي‌اندازد.

وي افزود: در اجلاس آينده اوپك كه در وين برگزار مي شود ايران برنامه دارد تا پيشنهاد كاهش توليد را مطرح كند كه اين پيشنهاد تاكنون با موافقت الجزاير همراه شده است و با توجه به شرايط كنوني احتمال تصويب اين پيشنهاد وجود دارد.

عضو كميسيون انرژي در مجلس در ادامه گفت: با توجه به شرايط كنوني عربستان بعيد است اين كشور بتواند افزايش توليد نفت را به اين سرعت محقق كند و ادعاي افزايش توليد روزانه ده ميليون بشكه نفت از سوي عربستان تنها يك جنگ رواني است.

سوداني در ادامه خاطرنشان كرد: كشورهاي عربي صادر كننده نفت با افزايش توليد و در دستور كار قرار دادن اين امر نمي‌توانند ايران را از بازار جهاني حذف كنند.

وي در پايان تصريح كرد: مرغوبيت نفت توليدي در ايران، عضويت ايران جامعه اوپك و افزايش عقد قرار‌دادهايي كه با كشورهاي خريدار نفت وجود دارد از جمله عواملي است كه كشورهاي عرب را در حذف ايران از بازار جهاني نفت است ناتوان مي سازد.

گفتني است، امارات متحده عربي و عربستان سعودي به منظور كاستن از تاثير گذار ايران در بازار جهاني، افزايش توليد نفت‌خام را در دستور كار خود قرار داده‌اند./ب2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.