سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

آیا تا به حال به ارزشهای سکوت پی برده اید ؟

ضرب المثل قدیم هندی می گوید : سکوت هرگز اشتباه نمیکند و هرچه طولانی تر باشد ،بهتر قضاوت می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ، این مسئله آنقدر گویا و شیوا است که به توضییح بیشتر نیاز ی ندارد . علاوه برآن در سکوت به خلاقیت و ابتکار عمل می رسیم . بیشتر دانشمندان و نوابغ به عنوان انسانهای منزوی شناخته شده اند ، در حالی که چنین نیست .آنها به دلیل دانش و خرد خود به تفکر و تعمق بیشتر و در نتیجه سکوت بیشتر نیاز دارند تا به خلاقیت برسند ، اما دیگران که وضعیت آنها را درک نمی کنند ، لقب انزوا طلب به ایشان می دهند و خود در چنبره ی روزمرگی ها دست و پا می زنند .

سکوت در شرایط دیگری نیز کاربرد دارد . گاهی اوقات به آن درجه از خستگی عصبی می رسید که فکر می کنید دیگر همه چیز تمام شده است ، زیرا هزار و یک مسئله ی حل نشده دارید و برای اغلب آنها نیز راه حلی نمی یابید . پس به این نتیجه می رسید که به انتهای خط رسیده اید و تنها چیزی که آرزو می کنیم آن است که ای کاش کاری نداشتید ، کسی هم کاری به شما نداشت . در چنین شرایط روحی به گوشه پناه ببرید و واقعا سکوت بیشتری کنید برای مدتی در فکر حل و فصل مشکلات نباشید و دوندگی های روزانه راکنار بگذارید . به همه ی مشکلات آتش بس بدهید و نیروهای با ارزش خود را بیش از این هدر ندهید و گرنه سرانجام ناخوشایندی خواهید داشت . فرورفتن در دنیای سکوت باعث می شود آرامش پیدا کنید .

سکوت یکی از مهم ترین اصول تفکر به شمار می رود . سکوت تمرینی است برای تمرکز فکری و دستیابی به راه حل های آسانی که در خستگی های ذهنی هرگز به سراغ شمال نمی آید . با سکوت تجربه هایمان را مرور می کنیم و بدون اینکه خود را تحت فشار قرار داده باشیم ، به راه حل می رسیم ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.