سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برداشت 123 هزار تن گندم از مزارع شوشتر

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از برداشت 123 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول و خرید از گندم‌کاران ادامه دارد.


نادر پور رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  خوزستان اظهار داشت: خرید گندم از گندم‌کاران شوشتر که از هفته‌های قبل آغاز شده اکنون به مرز 123 هزار و  500 تن رسیده است.

وی با اشاره به برداشت این محصول از اراضی زیر کشت خاطر نشان کرد: در فصل زراعی جاری بیش از 44 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت گندم رفت که بیش از نیمی از این محصول کشت شده در شوشتر برداشت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شوشتر جزو شهرستان‌های برتر استان خوزستان در کشت گندم است، تاکید کرد: در سال گذشته شهرستان شوشتر در برداشت گندم در خوزستان مقام دوم و در پرداخت زکات مقام نخست استان را به خود اختصاص داد.

پور رکنی با اشاره به آغاز برداشت صیفی‌جات از مزارع، گفت: برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع شوشتر آغاز شده و پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شوشتر دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شوشتر، تاکید کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت این محصول رفت که این میزان نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

وی درباره مبارزه با آفات این محصول زراعی خاطر نشان کرد: برای مقابله با آفات این محصول زراعی از روش‌های طبیعی و ارگانیک استفاده شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.