سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه انگلیس :

لندن گزینه مداخله نظامی در سوریه را منتفي نمي داند

ويليام هیگ مدعی شد ، لندن نمی‌تواند گزینه مداخله نظامی در سوریه را رد کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ؛ "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اشاره به اینکه نمی تواند مداخله نظامی در سوریه را رد کند، مدعي شد وضعیت در سوریه در حال شبیه شدن به خشونت های دهه 1990 میلادی در بوسنی است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه  گفت : در حال حاضر زمان به وضوح برای اجرای طرح آتش بس "کوفی عنان" نماینده بین‌المللی در امور سوریه در حال اتمام است و انگلیس تقریبا در حال بررسی این است که در صورت شکست طرح عنان چه کاری باید انجام دهد.

ادعای هیگ درباره باقی نماندن زمان برای اجرای طرح صلح نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور در شرایطی گزارش می شود که دولت انگلیس با میانجی گری بین‌المللی و پیشنهاد عنان مبنی بر حضور ایران در هرگونه راه حل مربوط به ناآرامی ها در سوریه مخالفت کرده است و به این ترتیب در حال مانع تراشی در اجرای طرح صلح عنان در دمشق است.

در حالیکه نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه ضمن تاکید بر اهمیت ایران در خاورمیانه ، پیشنهاد ایجاد "گروه تماس" شامل کشورهای جهانی و منطقه ای را به منظور اجرای موفقیت آمیز طرح صلح خود در سوریه مطرح کرده است،‌ اما بر اساس گزارش های رسیده دولت انگلیس با این ادعا که طرح صلح عنان در سوریه موفق نبوده است،‌ با پیشنهادات عنان مخالفت کرده است .

دولت انگلیس در اغلب موارد اعلام کرده است که از شورشیان مسلح سوریه حمایت می کند و حتی گزارش های اخیر منتشر شده توسط روزنامه دیلی استار ، از برپایی اردوگاه های عوال "ام آی 6" و نیروی هوایی انگلیس در سوریه به منظور کمک به شورشیان مسلح در سوریه خبر داده است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.