سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا خواهان پرداخت بدهي هاي ازبکستان به سازمان امنیت و همكاری اروپا شد

سفیر دائم آمریكا در سازمان امنیت و همكاری اروپا از ازبكستان خواست تا نسبت به پرداخت بدهی سه میلیون دلاری خود به این سازمان اقدام كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری كانیوز، ایان كلی درخواست خود در این زمینه را خطاب به گیورگی سابو هماهنگ كننده پروژه های سازمان امنیت و همكاری اروپا در ازبكستان ارایه كرد.

وی روند روبه افزایش بدهی ازبكستان به این سازمان را غیرقابل قبول دانست و گفت:افزایش بدهی ها روند اجرای پروژه های مورد نظر این سازمان در مناطق مختلف را با كندی مواجه خواهد كرد.

وی در بخش دیگری از نامه خود از دولت تاشكند خواسته است سازمان امنیت و همكاری اروپا را در كمك به افغانستان برای عبور از دوره گذر یاری كند.

سفیر آمریكا در این سازمان تاكید كرده، دولت ازبكستان باید هرچه سریعتر كمكهای مالی خود در زمینه حمایت از صدور گذرنامه های بیومتریك را عملی كند.

ایان كلی با تاكید بر ضرورت رفع نگرانی های متعدد در خصوص اقلیت های مذهبی و عدم رعایت آزادی های مذهبی توسط دولت ازبكستان، رعایت آزادی بیان و اجتماعات در این كشور را خواستار شد.

وی گفت: دولت ازبكستان باید به آزادی بیان و مذهب در این كشور براساس قانون هلسینكی احترام بگذارد.

بخش عمده نامه سفیر آمریكا به نماینده سازمان امنیت و همكاری اروپا، بر ضرورت افزایش آزادی بیان، آزادی فعالیت انجمن ها، اجتماعات و مذهب بخصوص توجه به امور اقلیت های مذهبی غیراسلامی در ازبكستان متمركز شده است.

كلی در پایان دولت ازبكستان را به همكاری با دفتر هماهنگ كننده پروژه در پیاده سازی و اجرای سریعتر تعهدات خود در قبال سازمان امنیت و همكاری اروپا فراخوانده است.

برچسب ها: آمریکا ، بدهی ، ازبکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.