سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رادیو همراه با خاطرات گرم تابستان

"رادیو تابستانه" فصل نوینی از نمو رسانه ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،تقریباً از سالیان گذشته تاکنون، با آغاز تابستان که فصل مسافرت های دل انگیز و خاطرات به یادماندنی نیز می باشد ، نیاز به برنامه ریزی بیشتررسانه ای در چهار چوب شبکه و یا کانالی مجزاء برای افزایش سطح آگاهی افراد احساس می شد . زیرا یکی از مهم ترین دغدغه های موجود امکان بهره برداری لازم ، مدیریت بهینه  و همچنین کاهش مشکلات گوناگون فرهنگی – اجتماعی در این ایام بوده است.
به همین خاطر با ابتکاری نوین و برای اولین بار در کشور معاونت صدا اقدام به راه اندازی شبکه ای کرده است که همراه علاقه مندان در فصل تابستان باشد . زیرا در این ایام همراه سوالات متعدد و گوناگونی در رابطه با چگونگی انجام سفر، نحوه مدیریت اوقات فراغت و مسائلی از این دست برای خانواده ها وجود داشته که رسانه ملی براساس وظیفه خود این نیازها را پاسخ داده است.
اما تاکنون به صورت منسجم و با برنامه ریزی های گسترده و دقت بیشتر به ظرفیت های پنهان و نیازهای نوین مخاطب کانال مشخصی برای این ایام وجود نداشته است . لذا می توان این ادعا را کرد که راه اندازی " رادیو تابستانه" فصل نوینی از نمو رسانه ای را نیز می تواند شامل بشود . به گونه ای که براساس اقتضائات و خلاء موجود در بستر جامعه رسانه با انجام تغییر در برخی قسمت ها ، آنچه که یک مخاطب در قالب های فردی، گروهی و ... نیاز دارد را ساماندهی کرده و به آن ارائه می کند  بر اساس مستندات و آمارهای موجود معاونت صدا هموراه در این بخش پیشتاز بوده است به گونه ای که هم اکنوندر این معاونت بیش از 20 کنال و شبکه عمومی ، اختصاصی و تخصصی در حوزه های مختلفی مانندک ورزش،فرهنگ،اقتصاد،بهداشت و سلامت،نمایش و موارد دیگر در حال فعالیت هستند که با طبع طیف وسیعی از مخاطبان همراه و همساز است.
مسلماً د راین فضا رسانه با برش زمانی دقیق و استفاده بهینه از ظرفیت های گوناگون در حوزه خود و فضای جامعه
می تواند فصل نوینی از اطلاع رسانی را ورق بزند.
زیرا در دنیای امروز که رسانه ها حرف اول و آخر را در بخش های مختلف جامعه می زنند، توجه ویژه به آنچه که گروه های مختف مخاطبان دارند، از اولویت های اصلی و برگ های برنده به حساب می آیند، اگر دقت کرده باشید بخش عمده ای از موفقیت های دامنه دار و کارآمدی یک رسانه در توجه به این موضوع بسیار مهم و کاربردی خلاصه می شود  از این رو معاونت صدا به عنوان رسانه ای پیشرو سهم قابل توجهی از این رسالت مهم را بر عهده دارد . زیرا امید آن می رود که در آینده ای نه چندان دور با تأسیس شبکه ها و کانال جدید رادیویی پاسخ مناسب و مقتضی به آنچه که جامعه به آن نیاز دارد از سوی معاونت صدا داده شود.
....و " رادیو تابستانه"
دوستداران رادیو ، تابستان 91 را به نحوی دیگر تجربه می کنند و لحظات خاطره انگیز گرم خود را همراه با " رادیو تابستانه " ثبت می نمایند.
به همت معاونت صدا با آغاز تابستان در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با آنچه که حول محور تعطیلات و اوقات فراغت در جریان است،" رادیو تابستانه" با تولید و پخش برنامه های گوناگون سعی  در هدایت بهتر و بیشتر علاقه مندان دارد.
رادیو تابستانه که میهمان سه ماهه مردم است با تولید و پخش برنامه های مختلف در چهارچوب های گوناگون اطلاع رسانی عمومی، راهنمای آموزشی ، معرفی مراکر تفریحی و ورزشی، اعلام  وضعیت جاده ای کشور، جاذبه های گردشگری ، سیاحتی و زیارتی ،اعلام وضعیت آب و هوا ، اعلام زمان حرکت قطار و هواپیما ، اخبار جاده ای و سایر موراد دیگر نقش مهم و راهبردی در راستای افزایش ضریب آگاهی مردم ایفا می کند.
رادیو به خاطر مزایای بسیار منند قابل دسترس بودن ، مطابق بودن با شرایط مخاطب، امکان استفاده و به کارگیری در حین حرکت و موارد بسیار دیگر همراه مهربانی خواهد بود که بالقوه مهارت و دانش افراد را سیر صعودی ببخشد.
رادیو تابستانه که بر روی موج FM ردیف 5/105 مگاهرتز و در تهران شنیده می شود، این امکان را برای علاقه مندان مهیا کرده است که به صورت تصویری و از هر کجای دنیا بر روی اینترنت هم در دسترس قرار گیرد .به گونه ای که علاوه بر کامپیوتر ، لب تاب و حتی تلفن های همراه که امکان اتصال به اینترنت را دارند به صورت همزمان با پخش صوتی به صورت تصویری نیز برنامه های مختلفی برای مخاطبان پخش می کند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.