سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها؛

ششمین جشنواره دوسالانه نهج البلاغه دانشگاهیان برگزار می شود

ششمین جشنواره دوسالانه نهج البلاغه در دانشگاهیان در سه بخش دانشجوان، استادان و بین الملل و در حوزه های مختلف آثار پژوهشی، ادبی هنر و رسانه مفاهیم و فقط نهج البلاغه برگزار می شود.

محمد دادگر دبیر جشنواره به خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نهج البلاغه از نظر علمی معنوی و محتوایی از ارزنده ترین کتب دینی مورد نیاز جامعه دانشگاهی است و نقش آن به عنوان راهنمایی ارزشمند که در اختیار مسلمانان قرار دارد غیرقابل انکار است.

وي پیشینه برگزاری جشنواره را مربوط به سال 79 دانست و افزود: از سال 79 تا کنون این جشنواره به صورت دوسالانه و با کیفیت روز افزون و با حضور گسترده دانشگاهیان برگزار شده است.

دادگر از جمله سازمان ها و مراکز مشارکت کننده در این جشنواره را وزارت علوم و تحقیقات و فناوری وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان، نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، بسیج دانشجویی و استادان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور و بنیادهایی همچون بنیاد بین المللی غدیر و نهج البلاغه معرفی کرد.

وی اهداف بلند مدت این جشنواره را با تقویت فضای معنوی و فرهنگی در مراکز آموزش عالی ، ارتقای سطح دانش، آگاهی و معرفت دینی دانشجویان، درک صحیح از جامعه زمان حضرت علی (ع) در مقایسه با جامعه اسلامی امروز و دستیابی به بصیرت روز افزون، ایجاد زمینه مناسب برای ارائه مفاهیم دینی و آموزه های علومی و شناساسس جذب و شکوفایی استعدادهای دانشجویان برشمرد.

دادگر اظهار داشت: برای اهداف کوتاه مدت جشنواره می توان به آشنایی با مفاهیم والای نهج البلاغه، آشنایی با گردآوردندگان نهج البلاغه اشاره کرد.
دبیرخانه ششمین جشنواره ملی دوسالانه نهج البلاغه دانشگاهیان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهری معرفی کرد و با اشاره به ایجاد دو شواری سیاست گذاری و شواری داخلی تصریح کرد: شواری خارجی ارتباط با سازمان ها و مدیریت آن می باشد و شواری داخلی ارائه خط مشی کلی تصمیمات محوری و پشتیبانی جشنواره است.
وي با معرفي بخش هاي مختلف جشنواره گفت: این جشنواره شامل دانشجویان، استادان و بین الملل داشت و بخش دانشجویی شامل: مسابقات آثار پژوهی در قالب مقاله و پایان نامه ادبی شامل شعر، داستان، خاطره نویسی، دلنوشته و نامه به امام علی (ع) و هنر و رسانه را بازدید و مجموعه های وبلاگ، کانون ها و گروه های مطالعاتی و در دانشگاه ها بلوتوث، هماهنگ فیلم کوتاه ، طراحی و گرافیک و خط تولید پیامک است.

دادگر تصریح کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی تا 15 شهریور ماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع رسانی seratesali.com ارسال کنند.

گفتني است، نشاني دبیرخانه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرري- اتوبان خلیج فارس نرسيده به پل هوایی مرقد امام خمینی(ره) مجتمع دانشگاهی یادگار امام(ره)-نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.