سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

غرب در مذاکرات مسکو وارد فاز سیاسی نشود

یک كارشناس سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه از مواضع هسته ای خود كوتاه نخواهد آمد و غرب نباید در مذاکرات مسکو وارد فاز سیاسی علیه کشورمان شود.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در مسكو گفت: غرب نباید در مورد مذاكرات هسته اي با کشورمان وارد فاز سياسي شود چراکه آمريكا از این مذاکرات تنها به دنبال تبلیغات انتخاباتی و انحراف افکار عمومی در عرصه بین الملل است.

اين كارشناس سياست خارجي تصريح كرد: مذاكرات استانبول و بغداد مذاكراتي سازنده و مثبت بودند چرا كه دو طرف مبنا را بر اين قرار داه بودند كه مسئله هسته اي ايران به گونه اي صلح آميز حل و فصل شود اما بعد از مذاكرات بغداد غرب مواضع خود را تغيير داده و خواستار تعليق غني سازي 20 درصد از سوي ايران شد.

وی در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران به هيچ عنوان از غني سازي 20 درصد دست نخواهد كشيد چراکه استفاده از دانش هسته ای حقی است که تمامي كشورهاي عضو NPT از آن برخوردار هستند.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده گفتگو بوده اما در عين حال هيچ گاه از منافع ملي خود كوتاه نخواهد آمد و اصرار غرب در مورد تعليق غني سازي 20 درصد نيز تنها یک بازي سياسي بوده و مقامات کشورمان در مذاکرات مسکو هيچ گاه از مواضع هسته اي خود كوتاه نخواهند آمد./پ2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.