سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ساماندهي حريم رودخانه اراك ضروري است

استاندار مرکزی گفت: ساماندهی حریم رودخانه ها بر اساس قانون بر عهده استانداری است بنابراین باید براساس كاهش آلودگی، حریم این رودخانه ها پاكسازی و زیباسازی شود.

علی اكبر شعبانی فرد در نشست اعضای كارگروه طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر اراك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: رودخانه اراك محل تجمع آلودگی است و باید ساماندهی شود و هر چه سریعتر نسبت به محوطه سازی، مسیر آب رودخانه و مرمت و تعمیر آن تا منطقه ولی آباد اقدام شود.

وی اضافه كرد: همچنین فضای خاكی میدان جهاد اراك نیز باید هرچه سریعتر زیبا سازی و ساختمان های زیبا ساخته و ساماندهی شود.

استاندار با بیان اینکه استفاده نیروگاه حرارتی برق شازند از سوخت گاز به جای مازوت از مصوبات هیات دولت است كه باید 100 درصد اجرایی شود.گفت: زیر بار اینكه نیروگاه شازند از مازوت استفاده كند، هرگز نمی روم.

وی ادامه داد: استفاده گاز به جای مازوت در نیروگاه شازند از مصوبات هیات دولت است و استاندار به عنوان مجری این مصوبات باید برای اجرای آن تلاش كند و من در این زمینه مصمم هستم بنابراین اخطار كتبی به آن واحد ارسال كنید كه در صورت تمكین نكردن در 24 ساعت پلمپ شود.

استاندار بیان كرد: در حالی كه ریزگردها سلامت مردم و شهروندان را تهدید می كنند نباید با برنامه ریزی غیر اصولی آلایندگی هوا را افزایش داد بنابراین همه مدیران واحدهای صنعتی و دستگاه های مسوول باید برای ارتقا سطح سلامتی و كاهش آلودگی هوای اراك تلاش كنند.

شعبانی فرد تاكید كرد: حفاظت از محیط زیست، برخورداری از آب و هوای سالم برای مردم از دغدغه های اصلی دولت اسلامی است بنابراین همه باید برای سلامت بیشتر در این زمینه تلاش كنند.

وی خاطر نشان كرد: بر اساس برنامه توسعه پنجم، سند چشم انداز بیست ساله و مصوبات هیات دولت تا پایان سال 1392 نباید هیچ واحد آلاینده در كشور وجود داشته باشد./س

برچسب ها: رودخانه ، حریم ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.