سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناس آمريکايي :

ويروس بحران اقتصادي اروپا جامعه جهاني را تهديد مي كند

اقتصاددان آمريکايي تصريح کرد، بحران اقتصادي اروپا همانند ويروس اقتصاد کشورهاي ديگر جهان را تهديد مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ اروين سانفت گفت:« مشکلات اقتصادي و مالي و بويژه معضلات شبکه بانکي اسپانيا روز به روز گسترش پيدا مي کند. اقدام اخير دولت اسپانيا در اتخاذ تصميم براي تزريق 125ميليارد دلار به شبکه بانکي اين کشور بسيار مناسب است. هدف از اين اقدام ، احياي  شبکه بانکي اسپانيا و تلاش براي پويايي مجدد آن است.

 واکنش مثبت بازارهاي پولي و بورس کشورهاي اروپايي به اين مساله نيز مويد همين مساله است. نگراني شديد کشورهاي اروپايي اين است که بحران مالي اسپانيا گسترش پيدا کند و به کشورهاي ديگر نيز سرايت يابد. واقعيت اين است که کشورهاي اروپايي با بحران جدي مواجه هستند و بايد هرچه سريعتر براي خروج از اين وضع اقدام کنند.

 مشکلات اقتصادي اروپا فقط به منطقه يورو محدود نمي شود بلکه آثار  آن در اقتصاد آمريکا و کشورهاي ديگر جهان نيز مشهود مي شود. حتي لرزه هاي اين مشکلات مالي اروپا به خاور دور هم مي رسد. در اين ميان بايد به شرايط داخلي اقتصاد چين نيز توجه داشت. دولت چين مصمم شده است رشد اقتصادي اش را به علت پيامدهاي آن کاهش بدهد. همين مساله نيز با عواقب خاص خودش همراه خواهد بود.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.