سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات تروريستي در نيجريه 44 كشته و زخمي بر جاي گذاشت

انفجار خودروي بمب‌گذاري شده مقابل يك كليسا و همچنين تيراندازي افراد مسلح در 2 شهر نيجريه 4 كشته و ده‌ها زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ گروه افراط گراي بوکو حرام مسئوليت حمله به دو کليسا در نيجريه را که روز يکشنبه روي داد ،‌ بر عهده گرفت.

انفجارهاي روز يکشنبه در دو کليسا در نيجريه دست کم 4 کشته  و دهها زخمي بر جا گذاشت. يکي از افراد کشته شده عامل حمله انتحاري بود.

فردي به نام ابوالقعقاع که خود را سخنگوي گروه بوکو حرام معرفي کرد در تماسي تلفني از ميدوگوري ، پايگاه اين گروه افراط گرا در شمال شرقي نيجريه، اعلام کرد اين گروه عامل انفجارهاي روز يکشنبه بوده است.

وي که به زبان هوسا صحبت مي کرد تاکيد کرد :« ما اين حملات را انجام داديم تا ثابت کنيم که ادعاي مسئولان امنيتي نيجريه مبني بر اينکه در عمليات اخير ارتش، گروه بوکو حرام به شدت آسيب ديده و تضعيف شده است، صحت ندارد. دولت نيجريه و مسيحيان دشمنان ما هستند و ما به حملات خود برضد دولت و دستگاه امنيتي آن و همچنين کليساها ادامه خواهيم داد تا اينکه به هدف خود که ايجاد يک حکومت اسلامي به جاي حکومت سکولار کنوني است، دست يابيم.»


يك مقام پليس شهر جوس تصريح كرد: عامل انتحاري خودروي خود را پيش از انفجار وارد كليسا نكرد و خودرواش را در مقابل اين كليسا قرار داد. در اين حادثه دو تن كشته و 41 تن ديگر زخمي شدند.

در دومين حمله نيز يك تن به دنبال تيراندازي افراد مسلح در شهر بيو كشته و چند تن ديگر نيز زخمي شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.