سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری در نامه جدید به اشمیت؛

مذاکرات مسکو فقط در صورتی موفق خواهد بود که درباره دستور کار توافق شود

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:عدم آمادگی طرف مقابل برای عمل به توافقات انجام شده در مذاکرات بغداد موجب کند شدن روند و وقفه در مسیر پیشرفت گفتگوها است.

به گزارش حوزه سياست خارجي به نقل از ايران هسته اي ؛علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملیدر پاسخ به  نامه اخیر هلگا اشمیت معاون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عدم آمادگی طرف مقابل برای عمل به توافقات انجام شده در مذاکرات بغداد را موجب کند شدن روند و وقفه در مسیر پیشرفت گفتگوها دانست.

 باقری در این نامه که روز یکشنبه 21 خرداد (10 ژوئن) نوشته شده، اشاره داشت که جمهوری اسلامی ایران پس از گفتگوهای استانبول و در 2 دور گفتگوهای معاونان قبل از بغداد، پیشنهادهای مشخصی را هم برای چارچوب گفتگوها و هم برای موضوعاتی که می­توان در این گفتگوها مورد بحث و تبادل نظر قرار داد، ارائه کرده است.

 باقری در این نامه یاد آوری نمود که در جلسه نهایی گفتگوهای بغداد، تأکید شد دور آتی گفتگوها در مسکو درصورتی موفق خواهد بود که معاونان و کارشناسان بتوانند برای محورهای پیشنهادی ایران و نیز پیشنهاد 1+5 دستورکار مشخصی را آماده نمایند. 

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با طرح این سوال که" اگر توافق­های هر دور گفتگو، نتواند به­ طور شایسته در سطح معاونان و کارشناسان پیگیری شود، چه تضمینی برای موفقیت گفتگوهای آتی خواهد بود؟" ؛ ابراز امیدواری کرده است طرف مقابل بتواند هر چه سریع تر این آمادگی را کسب نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.