سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در استان البرز صورت گرفت؛

افتتاح بخش زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان کمالی

برای اولین باردر استان البرز، بخش زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان کمالی افتتاح شد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، رییس بیمارستان کمالی البرز گفت: کاهش تعداد عمل های سزارین و عوارض ناشی از آن با روی آوردن به سمت زایمان های فیزیولوژیک حاصل می شود.

دکتر مشاک با اشاره به مزایای زایمان فیزیولوژیک اظهار داشت: ما نباید به زایمان به شکل یک بیماری نگاه کنیم. بارداری و زایمان دو پدیده زیبا و شگفت انگیز خلقتند که باید با فراهم کردن شرایط مناسب زمینه ارتقای سلامت مادر و جنین را فراهم، و این دوره را به یک خاطره دلنشین برای مادر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاظر در بحث زایمان ما با مداخلات پزشکی و در نتیجه افزایش عمل های سزارین و عوارض ناشی از آن مواجه هستیم، که این مشکلات مراکز دوستدار مادر و بیمارستان های زنان و زایمان را به سمت  زایمان فیزیولوژیک سوق می دهد.

وی افزود: زایمان فیزیولوژیک به معنی انجام زایمان ایمن، کم درد، طبیعی و بدون مداخلات پزشکی در کنار همراه ترجیحاً همسر در محیطی آرام است.

دکتر مشاک خاطر نشان کرد: در هنگام زایمان آنچه  زائو را بیشتر از هر مساله ای آزار می دهد،  بیگانگی و عدم اعتماد به محیط است که اگر فرد در یک محیط آرام و در کنار خانواده اش قرار بگیرد ، به باور قشنگی را از محیط دست پیدا کرده  و در نتیجه مسائل مربوط به درد زایمان را کمتر احساس می کند.

رییس بیمارستان کمالی همچنین با اشاره به روش های غیر دارویی برای کاهش درد زایمان گفت: تمرینهای کششی، ماساژ، تن آرامی، مهارتهای تنفسی، قرار گرفتن در وضعیتهای مختلف در زمان درد، گرمای سطحی، سرمای سطحی، آب درمانی، لمس و ماساژ، طب سوزنی، طب فشاری، رایحه درمانی، موسیقی از جمله روش های غیر دارویی برای کاهش درد زایمان به حساب می آیند که همگی در پروسه زایمان فیزیولوژیک بکار گرفته می شوند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.