سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف گونه ای جدید از پستانداران در اندونزی

این گونه ی جدید از پستانداران از جوندگان درختی هستند در کوههای mekkonga کشف شدند.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، جوندگان کوچک که به اندازه یک کف دست هستند و در معرض انقراض قرار دارند، در اندونزی کشف شدند.
این گونه جدید از پستانداران که جوندگان درختی هستند در ارتفاع 1500 متری در جنگل انبوه کوههای mekkonga در اندونزی زندگی می کنند.
گزارش این کشف در مجله جانورشناسی گرمسیری منتشر شده است.
مارگار تامیس کریستینا در طی سفری که در فاصله دسامبر 2010 تا مارس 2011 توسط برخی از روستائیان wawo و یک شکارچی بوفالو سابق کوه کشف شدند این جوندگان کوچک که از نوع margaretamys از خانواده muridi هستند شامل 3 گونه، بومی سولاوسی است و از طریق شکل خاص جمجمه، رنگ و دم پرز دارشان شناسایی شدند.
براساس این کشف که از منابع طبیعی و وابسته به جغرافیایی حیوانی بدست آمده اند حضور گونه margaretamys از خانواده muridi هستند شامل 3 گونه، بومی سولاوسی است و از طریق شکل خاص جمجمه، رنگ و دم پرز دارشان شناسایی شدند.
براساس این کشف که از منابع طبیعی و وابسته به جغرافیایی حیوانی بدست آمده اند حضور گونه margaretamys  در کوه های mekkonga که یک منطقه مهم تخصصی برای پستانداران است، تایید شد.
جزیره سولاوسی، در واقع در میان مناطق با بیشترین تعداد گونه های بومی پستانداران به عنوان منطقه ای که در معرض خطر انقراض است، مشخص شده است. به همین دلیل گونه های جدید برای فهرست قرمز پستانداران در معرض خطر به اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت IUCN پیشنهاد شد.
براساس این گزارش margaretamys که در بستر خود بسیاری از گونه های بومی پستاندارن، پرندگان، خزندگان و بی مهرگان رادارد به عنوان منطقه حفاظت شده ای که در معرض خطر بالای جنگل زدایی است، معرفی شد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.