سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد : اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در دیدار اساتید شرکت کننده در طرح معرفت ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو عنصر اصلی در جامعه هستند ، اظهار داشت: حرف اول دانشگاه را دانش می زند و دانش باید اسلامی شود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه کاربرد علوم باید در راه صحیح باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در دین غرق شده اند ولی نمی دانند دین چیست،اگر دانشگاه غنی تر و قویتر از حوزه نباشد همانند یکدیگر هستند، ما در حوزه می گوییم خداوند چنین گفت ولی در دانشگاه گفته می شود که خداوند چنین کرد و مفهوم هردو یکی است.

وی با بیان اینکه ما باید دانش را از اسارت سکولار نجات دهیم، تصریح کرد: دانش نه از غرب آمده و نه از شرق بلکه دانش از قلب آمده است و نباید کسی خیال کند که دانش بشری است، اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد.

دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت بهداشت در راه مقابله با توطئه های دشمنان،برگزاری طرح های معرفت است، گفت: طرح معرفت از سال 85 در کشور برگزار شده است و تاکنون 9 دوره در شهر مشهد برگزار شده و دوره های دهم و یازدهم نیز با حضور 120 عضو هیئت علمی به میزبانی قم برگزار می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.