سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 خبر داد

جذب 35 هزار ناظر افتخاری سامانه نظارت همگانی در سطح شهر تهران

در آموزش و تقدیر از ناظران برتر سامانه نظارت همگانی 1888 سازمان بازرسی شهرداری تهران در منطقه 10، رئیس سامانه 1888 از جذب 35 هزار ناظر افتخاری در سطح شهر تهران خبر داد.

محسن کشاورز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت نظارت همگانی افزود: اصل 8 قانون اساسی که بر سه وجه نظارت مردم بر مردم، مردم به حاکمیت، حاکمیت بر مردم دلالت دارد برگرفته از متن آیات قرآن کریم  و آموزه های اسلامی است.  
وی ادامه داد: براین اساس شهرداری تهران در سال های اخیر ار این ظرفیت قانونی استفاده کرده و با هدف جلب مشارکت همه جانبه و استفاده از دیدگاه ها و سهیم کردن مردم در اداره شهر همچنین تبدیل شهرداری از یک سازمان صرف خدماتی به نهاد اجتماعی بر مبنای قانونی، شرعی و عقلی مرکز نظارت همگانی را تاسیس کرد.
کشاورز با بیان اینکه نظارت همگانی یک شعار نبوده و شهرداری با جدیت به آن پرداخته است گفت: در این راستا بسترهای لازم در قالب جلب مشارکت شورایاریها، تاسیس سامانه 137 و سامانه نظارت همگانی 1888، اجرای طرح محله محوری، ناحیه محوری، مدیریت محله فراهم شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون سامانه نظارت تخصصی با برپایی جلسات و انتقال دیدگاه هاي شهری در 6 حوزه کاری با معاونت های تخصصی شهرداری تهران فعالیت می کند.
 گفتنی است در ادامه موسوی رئیس اداره طرح و برنامه کنترل عملکرد، مباحث آموزشی را در قالب ارزیابی و کنترل عملکرد 1888، حوزه عملکرد اداره بازرسی شهرداری تهران، نحوه تعامل شبکه ناظران و غیره ارایه کرد و ضمن بحث و تبادل نظر پرسش و پاسخ برگزار شد در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سه ناظر برتر منطقه 10 به نام های سعید بابایی ، مجتبی اسلامی و نیلوفر صابر تقدیر به عمل آمد.

*مرمت پانل روی نرده های BRT در خیابان قزوین توسط اداره فنی و ترافیک منطقه 10
فرزاد اسکندر نژاد معاون اداره فنی و ترافیک شهرداری منطقه 10 عنوان کرد: در راستای ایمن سازی و افزایش دید به منظور تسهیل در تردد عابران، اداره فنی و ترافیک شهرداری منطقه 10 نسبت به مرمت نرده های مسیر BRT در خیابان قزوین اقدام به عمل آورد.
اسکندر نژاد با اشاره به تعمیر و مرمت سرعتگیرهای سطح منطقه اذعان داشت: به منظور ساماندهی، آرام سازی و افزایش ضریب ایمنی و آگاهی رانندگان و هشدار در کنترل سرعت و تردد با سرعت مطمئن نسبت به مرمت سرعتگیر واقع در ضلع شمال خیابان سی متری جی مقابل مسجد قمر بنی هاشم (ع) اقدام کرد.
وی با اشاره به مرمت دستکU شکل و نصب خطر نما و شبرنگ در سطح منطقه تصریح کرد: به منظور حریم سازی و با هدف بالا بردن ضریب دید و ایمنی و آرامش خاطر تردد کنندگان عملیات مرمت و رنگ آمیزی دستک U شکل و نصب شبرنگ و خطر نما در ضلع شرقی خیابان شهید سبحانی تقاطع شیری انجام شد.
معاون فنی و ترافیک شهرداری منطقه 10 اظهار داشت: در راستای رفاه حال شهروندان و ایجاد فضای امن در آرامش خاطر در تردد عابران، این اداره نسبت به مرمت دستک پلاستیکی در پیاده رو کوچه شهید محقق مقابل  مدرسه ملک است اقدام به عمل آورد.

*بهسازی نهرهای قدیمی و ارج نهادن به نظرهای شهروندان منطقه
سید محمد ناظم رضوی معاون اداره فنی و عمران شهرداری منطقه 10 گفت: در راستای بهسازی نهرهای قدیمی سطح منطقه و ارج نهادن به نظرهای شهروندان و همچنین شورایاری محلات در راستای ارایه خدمات مطلوب به آنان عملیات نهر سازی و جدول بندی نهر خیابان شهید پهلوانی حد فاصل کوچه حسین پور تا بهمن نوروزی شروع و در دستور کار قرار گرفت.
ناظم رضوی ادامه داد: با تلاش و پیگیری مجدانه این اداره و در راستای  رسیدگی به پیامهای مردمی سامانه 137 و 1888 به منظور ارایه خدمات مطلوب و پاسداشت حقوق شهروندی عملیات لکه گیری و بهسازی معابر سطح محلات به مقدار 10 تن به اتمام رسید.
وی در ادامه با اشاره به عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در کوچه مردان شاهی اظهار کرد: در راستای بهسازی معابر و سهولت در تردد عابران سواره و پیاده رو به منظور ارایه خدمات به شهروندان و عملیات رو کش آسفالت کوچه مردان شاهی بن بست بهمن واقع در خیابان امیر قلی به مقدار 30 تن به پایان رسید.

*پیشرفت 70 درصدی عملیات پیاده رو سازی و جداره سازی ضلع شرقی بزرگراه یادگار امام (ره)
فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 اعلام کرد: عملیات احداث پیاده رو ضلع شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان شهید دستغیب در قالب احداث مسیر دوچرخه ، مسیر ویژه معلولان و نابینایان، فضای سبز، ایجاد مبلمان شهری، نقاشی دیواری و غیره با 70 درصد پیشرفت در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران (آقای قالیباف) و اهمیت احداث این بزرگراه، حجم و سرعت عملیات افزایش یافته و در این راستا در محدوده منطقه 10 عملیات حاشیه سازی این بزرگراه در دست اجرا است و با فضا سازی مناسب و کاشت گونه های مختلف گیاهی تبدیل به باغ راه می شود.
عظیمی افزود: عملیات بهسازی معابر و حاشیه های بزرگراه یادگار امام (ره)از اوایل سال جاری براساس تقسیم بندی صورت گرفته در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل خیابان بهنود تا خیابان شهید دستغیب در ضلع شرقی و خیابان میمنت تا طوس در دستور کار حوزه معاونت فنی و عمران منطقه 10 قرار گرفت.
شهردار منطقه 10 تصریح کرد: براین اساس تیمی مجرب از متخصصان مشغول اجرای عملیات پیاده رو سازی، جدول گذاری مسیر و زیر سازی دیواره های حاشیه به منظور رنگ آمیری و نقاشی دیواری هستند.
فرامرز عظیمی عنوان کرد: این عملیات در فاز اول از خیابان بهنود تا خیابان دامپزشکی در ضلع شرق و از خیابان میمنت تا خیابان طوس در غرب بوده و فاز دو شامل اجرای جدول، نهر سازی و پیاده رو سازی از خیابان دامپزشکی تا خیابان میمنت می باشد.
شهردار منطقه 10 با بیان این 70 درصد از حجم عملیات انجام شده اعلام کرد کل پیاده روهای در دست احداث 12 هزار متر مربع، جداول مصرفی حدود 7 هزار متر طول و عملیات احداث نهرهای سرپوشیده به طول 800 متر در دست اجرا است و در موعد مقرر به اتمام می رسد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در ضلع غرب و شرق حد فاصل خیابان بهنود تا خیابان طوس عملیات احداث معبر سواره رو برای دسترسی محلی در دست اجرا بوده و تا هفته های آتی به بهره برداری می رسد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.