سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگليس؛ کشور مستاجرها

نظرسنجي موسسه تحقيقاتي سيف استور انگليس، نشان مي دهد که بيش از 50 درصد مردم اين کشور در طول عمر خود هرگز مالکيت خانه يا مغازه اي هرچند کوچک را نداشته اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ايزير؛ در بخش ديگري از اين نظرسنجي، که از سراسر انگلستان جمع آوري شده، آمده است؛ بسياري از مردم هيچ اميدي به خريد خانه در آينده ندارند و به ارث رسيدن مبلغ فراواني پول يا خانه را تنها راهي مي دانند که از طريق آن بتوانند از اجاره هاي سنگين نجات پيدا کنند.

حدود 29 درصد پاسخگويان، عدم وجود سرمايه مالي و نيز نبود سند معتبر براي گرو قراردادن را علت اصلي ناتواني آنان در خريد مسکن مي دانند.

پيتر گاورز، مديرعامل سيف استور در اين باره، خاطرنشان کرد: بسياري از مردم تلاش مي کنند با پس انداز بخشي از درآمد ماهانه خود بتوانند در درازمدت توانايي مالي کافي براي خريد خانه را پيدا کنند، اما در حال حاضر اکثريت آنها در خانه هاي اجاره اي دولتي و خصوصي زندگي و ماهانه مقداري از پس انداز خود را بعنوان اجاره بها پرداخت مي کنند.

همچنين؛ روند نزولي اقتصاد در اروپا باعث شده، تعداد شهرونداني که تمرکز اصلي خود براي خانه دار شدن را روي به ارث بردن آن قرار داده اند، بسيار افزايش يابد.

حدود 39 درصد مستاجران معتقدند؛ تلاش آنها براي خانه دار شدن براي حذف استرس هاي فراواني است که از اين ناحيه بر آنان وارد مي شود.

55 درصد شهروندان با ميانگين سني 54 سال نيز عنوان کرده اند که هيچ اميدي به خانه دار شدن يا خريد مغازه اي که در آن کار مي کنند، ندارند.

گفتني است؛ قيمت مسکن در شهرهاي مختلف بخصوص لندن، بشدت سير صعودي داشته و مالکان را تشويق مي کند، املاک فروشي خود را با قيمت بيشتري در بازار عرضه نمايند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.