سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نگاهی به مصوبات اجرا نشده سفرهای رییس جمهور به خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی تصميمات هيات دولت برای تسريع در روند اجرایی شدن برخی مصوبات سفرهای استانی دور اول تا سوم را به دستگاه های اجرايی استان ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوي، محمود صلاحي اين مصوبات را مربوط به جلسه هيات وزيران كه در تاريخ 26 ارديبهشت سال جاري و در مشهد مقدس برگزار شد عنوان كرد و به تشريح وظايف دستگاه های اجرايي دراين باره پرداخت.

وی با اشاره به اينكه از مجموع 551 مصوبه در سه دوره سفر جمعاً 426 مصوبه كاملا اجرا شده، 114 مصوبه در دست اجرا و 12 مصوبه در دست پيگيري براي اجرا مي‌باشد، اظهار کرد: عزم دولت و مسوولان استان برای اجرای كامل تمامی مصوبات ياد شده جدي است.

صلاحي در مورد وظايف اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: پس از بررسي موضوع در اختيار قرار دادن يك سايت ده هكتاري براي احداث شهرك صنايع دستي براساس جانمايي و مطالعه سازمان ميراث فرهنگي توسط استان مورخ 3 ارديبهشت 87، مقرر شد اين سازمان حداكثر تا پايان مرداد سال جاري در اختيار استان قرار دهد و استان نسبت به تامين زمين مناسب بر اساس مكان يابي اقدام نمايد.

استاندار خراسان رضوي بررسي و رفع مشكل اراضي منطقه نمونه گردشگري شانديز براي اجراي طرح هاي گردشگري با هماهنگي وزارت مسكن و شهرسازي را از ديگر موضوعات مورد بررسي در جلسه ياد شده عنوان و اضافه كرد: در اين رابطه مقرر شد جلسه اي به رياست معاون رييس جمهور و با حضور وزير راه و شهرسازي، رييس سازمان ميراث فرهنگي و استاندار خراسان رضوي براي رفع موانع واگذاري اراضي به بخش غير دولتي تشكيل و در آن به اين مورد رسيدگي شود.

وي در خصوص تصميمات گرفته شده در حوزه وزارت راه و شهرسازي گفت: پس از بررسي موضوع تامين اعتبار احداث پل مشترك مرزي ايران با تركمنستان در شهرستان سرخس مقرر شد اين وزارتخانه ضمن تكميل مطالعات جامع و تدوين طرح احداث اين پل با همكاري وزارت امور خارجه تا مهرماه سال جاري دراين باره اقدام كند.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به موضوع تامين زمين براي احداث ساختمان هاي اداري، ترانزيت، صادرات و واردات توسط سازمان حمل و نقل و پايانه ها از سوي كمرگ ايران كه بنا بود ظرف يكسال به بهره برداري برسد، اظهار داشت: با توجه به تحويل زمين توسط كمرگ ايران مقرر شد سازمان حمل و نقل و پايانه ها با تخصيص اعتبار لازم نسبت به احداث ساختمان هاي مذكور اقدام نمايد.

صلاحي در خصوص تكاليف اجرا نشده وزارتخانه ورزش و جوانان به مواردي چون اختصاص مبلغ 30 ميليارد ريال براي بازسازي استاديوم هاي ورزشي شهرهاي كاشمر، قوچان، گناباد، درگز، كلات، بردسكن، فريمان و ريوش در سال هاي 87 و 88 و با مشاركت استان اشاره كرد.

وي در اين خصوص افزود: بنا به مصوبه هيات وزيران اين وزارتخانه موظف است مبلغ ياد شده را تا پايان سال جاري تخصيص دهد.

صلاحی از اختصاص مبلغ 12 ميليارد ريال براي احداث سالن تمرين در شهرهاي زاوه، ريوش و ششتمد در سال 87 و 88 به عنوان يكي ديگر از مصوبات اجرا نشده سفرهاي استاني هيات دولت ياد و اضافه كرد: بنا بوده اين پروژه ها از محل اعتبارات سازمان تربيت بدني و استان به نسبت دو سوم و يك سوم اجرا شود.
استاندار خراسان رضوي افزود: انجام تعهدات وزارت ورزش و جوانان و بهره برداري از پروژه هاي یاد شده را تا پايان سال جاري از تصميمات هيات دولت در دور چهارم سفرهاي استاني به خراسان رضوي بود.

صلاحی تامين اعتبار براي تسريع در انجام امور لرزه نگاری در بلوك های اكتشافی كپه داغ قوچان، كلات، سرخس، تايباد و شروع عمليات اجرايي آن در سال 87 و 88 را از تكاليف اجرا نشده وزرات نفت دانست و اظهار داشت: وزارت نفت موظف است تا پايان سال جاري به تعهدات خود در اين زمينه عمل كند.

وي ادامه داد: در خصوص تامين اعتبار مورد نياز براي احداث خط لوله انتقال فرآورده هاي نفتي از ميادين رفسنجان- ديهوك – تربت حيدريه در سال هاي 87 و 88 در صورت عدم ايجاد پالايشگاه كاسپين مقرر شد متناسب با ايجاد اين پالايشگاه احداث خط لوله فوق نيز اجرايي شود.

استاندار خراسان رضوي تعداد تكاليف اجرا نشده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان را دو مورد اعلام كرد و افزود: اجراي طرح مطالعات راهبردي توسعه معدني استان طي سال هاي 87 و 88 از جمله اين تكاليف است كه طبق نظر هيات وزيران مقرر شد اين وزارتخانه تا پايان خرداد ماه سال جاري مطالعات مذكور را تكميل و نتيجه آن را به استانداري اعلام نمايد.

وي ادامه داد: در خصوص اختصاص مبلغ 20 ميليارد ريال براي اجراي پروژه پارك موزه علوم زمين در مشهد از محل اعتبارات سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور و نيز اعتبارات استان به نسبت مساوي مقرر شد وزارتخانه ياد شده و استانداري براي تكميل اين پروژه و بهره برداري از آن تا دهه فجر سال جاري هر كدام مبلغ 10 ميليارد ريال اختصاص دهند.

صلاحي از تامين 100 دستگاه ميني بوس براي سرويس مدارس مناطق محروم استان از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به عنوان يكي از تكاليف اجرا نشده اين وزارتخانه ياد كرد و اظهار داشت: اين امر بايستي تا پايان شهريور ماه سال جاري محقق شود.

وي با اشاره به تصميمات اخذ شده مورخ 4 ارديبهشت ماه سال 87 در مورد اختصاص 100 ميليارد ريال براي تكميل مهمانسراي فرهنگيان مشهد با همكاري وزارت آموزش و پرورش، وزارت نفت و استان ادامه داد: اين تعهدات بايستي تا پايان شهريور ماه سال جاري اجرايي شود.

استاندار خراسان رضوي افزود: اجراي پروژه هاي ملي تالار مركزي، موزه هنرهاي معاصر و احداث پرديس سينمايي در مشهد از جمله تكاليف اجرا نشده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه براي اجراي آن مقرر شد اين وزارتخانه ضمن تامين اعتبار لازم در سال جاري براي اجرا و بهره برداري از طرح هاي تالار مركزي و موزه هنرهاي معاصر تا پايان سال 92 برنامه ريزي كند.

وي تجهيز مجتمع هاي فرهنگي و هنري تايباد، تربت جام، تربت حيدريه، چناران و گناباد در سال 88 را يكي ديگر از اين موارد عنوان كرد و ادامه داد: با تصويب هيات وزيران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است 75 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز براي تكميل و تجهيز اين مجتمع ها را در اختيار استان قرار دهد و مسوولان استان نيز موظف اند پروژه هاي ياد شده را تا پايان سال جاري اجرايي كنند.

وي در خصوص اعتبار تامين نشده براي مطالعه و اجراي پژوهشكده هاي موسيقي نظامي در شهرستان هاي تربت جام و قوچان، فرهنگ و ادب در نيشابور و هنرهاي تجسمي در مشهد نيز گفت: مقرر شد اين وزارتخانه ضمن تسريع در اجراي مصوبه فوق، تا پايان سال 92 پروژه هاي ياد شده را به بهره برداري برساند.

صلاحي با اشاره به اعتبار تامين نشده براي آبرساني به نقاط حاشيه نشيني شهر مشهد و نيز ساير شهرها و روستاهاي استان خاطر نشان كرد: وزارت نيرو بايستي با همكاري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نسبت به تامين اعتبار ارزي به ميزان 23 ميليون يورو جهت تكميل اين طرح ها در سال 91 اقدام كند.

وي ادامه داد: بنا بود علاوه بر اعتبارات ملي 500 ميليارد ريال براي كمك به اجراي پروژه هاي فاضلاب در شهرهاي تايباد، سرخس، كلات، قوچان، تربت جام، گناباد و طرقبه شانديز و نيز 500 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي تكميل شبكه فاضلاب در مشهد مقدس در سال 87 تخصيص يابد كه بنا بر دلايلي محقق نشده بود.

استاندار خراسان رضوي افزود: طبق تصميم هيات وزيران مقرر شد اصل و فرع تسهيلات دريافتي با اصلاح موافقت نامه از محل اعتبارات طرح فاضلاب سبزوار پرداخت و در مورد تسهيلات اختصاص نيافته نيز وزارت نيرو، استان و بانك مركزي پيگيري و همكاري لازم را مبذول دارند.

وي با اشاره پيش بيني اعتبار طرح و اجراي رديف اجرايي انتقال آب از سازند آهكي هزارمسجد به مشهد در سال 88 ادامه داد: مقرر شد وزارت نيرو ضمن تكميل مطالعه مرحله دوم اين طرح تا مهرماه سال جاري با رعايت مقررات مربوط به كميسيون ماده215، رديف اعتبار مستقل در قانون بودجه سال 92 ايجاد و طرح مذكور را حداكثر تا پايان سال 93 به اتمام رساند.

صلاحي از تكميل خط انتقال آب مشهد از سد ارداك با استفاده از اعتبارات ملي و نيز اعتبارات طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: اقدامات لازم براي اجراي اين پروژه در سال جاري انجام مي شود.

وي ادامه داد: وزارت نيرو موظف است خط انتقال آب از بند انحرافي تا سد تبارك قوچان را پس از اخذ مجوزهاي قانوني تا پايان سال جاري به اتمام برساند.

استاندار خراسان رضوي خاطر نشان كرد: طبق تصميم هيات وزيران طرح آبرساني به شهر سرخس نيز از محل اعتبارات ملي و نيز طرح هاي مهر ماندگار تامين و تا پايان امسال افتتاح خواهد شد.

وي گفت: علاوه بر پروژه ياد شده بنا بود شبكه آبياري سرخس احداث شبكه آبرساني قديم اين شهر اصلاح و پروژه بند انحرافي شيرتپه اجرايي شود كه با تصميم جديد هيات دولت در دور چهارم سفرهاي استاني به خراسان رضوي مقرر شد وزارت نيرو تمامي مصوبات فوق را تا پايان سال جاري تكميل كند.

صلاحي با اشاره عدم تكميل مطالعات سدهاي كوچك عباس آباد در تربت حيدريه و خواجه يار در خواف اظهار داشت: با توجه به توقف مطالعات سد خواجه يار به دليل عدم توجيه فني و اقتصادي وزارت نيرو موظف است اعتبار اجرايي لازم براي سد كوچك عباس آباد را پس از تكميل فاز دو و اخذ مجوز ماده 215 قانون برنامه پنجم تامين نمايد.

استاندار خراسان رضوي در خصوص تكاليف اجرا نشده وزارت كشور در خصوص اختصاص اعتبارات لازم از طريق فاينانس براي ايجاد خطوط دو و سه قطار شهري مشهد در طول برنامه چهارم گفت:مقرر شد اين وزارتخانه نسبت به تامين و پرداخت سهم دولت در سال 91 اقدام نمايد.

وي تاسيس دانشكده بهداشت در استان را از مصوبات اجرا نشده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي عنوان و اضافه كرد: اين وزارتخانه موظف است ساختمان دانشكده یاد شده را در سال جاري به اتمام رساند.

صلاحي اضافه كرد: اختصاص اعتبار لازم براي تكميل بيمارستان 160 تختخوابي جايگزين حشمتيه سبزوار طي سال هاي 87 تا 89 را يكي ديگر از اين مصوبات اعلام كرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت بايستي اعتبارات لازم را تا پايان سال 91 تامين كند.

استاندار خراسان رضوي گفت: در خصوص تخصيص اعتبارات لازم براي توسعه اورژانس بيمارستان قائم(عج) مشهد كه بنا بود به طور مساوي از طريق وزارت بهداشت و استانداري خراسان رضوي تامين شود مقرر شد مبلغ يكصد ميليارد ريال با رعايت نسبت ياد شده در سال جاري تامين شود.

وي همچنين در مورد تكميل و تجهيز بيمارستان امام رضا(ع) مشهد طي سال هاي 87، 88 و 89 با رعايت تبصره اي مبني بر تامين اين اعتبار از محل اعتبارات استاني و يا اعتبارات آستان قدس رضوي مقرر شد در سال جاري وزارت بهداشت نسبت به تخصيصي باقي مانده اعتبار مورد نياز جهت تكميل و تجهيز اين بيمارستان اقدام كند.

صلاحي احداث 55 خانه پزشك در شهرستان هاي خراسان رضوي را از مصوبات سال 87 عنوان كرد و افزود: مقرر شد وزارتخانه ياد شده نسبت به تامين ده ميليارد ريال براي احداث 35 واحد باقي مانده و اعطاي آن به استانداري اقدام كند.

وي گفت: پس از بررسي موضوع عدم اختصاص مبلغ 200 ميليارد ريال از سوي معاونت برنامه ريزي و وزارت راهبردي رييس جمهور، وزارت بهداشت و نيز استان براي احداث خانه ها و مراكز بهداشت شهري و روستايي از سوي هيات دولت مقرر شد با پيگيري وزارت بهداشت مبلغ 100 ميليارد ريال از سوي معاونت برنامه ريزي رييس جمهور تامين و پس از تخصيص آن به استانداري خانه ها و مراكز بهداشت احداث شود.

استاندار خراسان رضوي تعداد تكاليف اجرا نشده وزارت دادگستري را دو مورد عنوان كرد و اظهار داشت: اختصاص اعتبار كامل براي زندان در نيشابور، تامين 10 درصد از كل اعتبار احداث زندان در كاشمر توسط سازمان زندان ها و تامين باقي مانده از محل منابع استاني يكي از اين مصوبات اجرا نشده است كه با تصميم هيات دولت مقرر شد با توجه به اخذ مجوز ماده 215 برنامه پنجم تامين اعتبار محقق و اجراي پروژه ها ظرف دو هفته آينده آغاز شود.

وي ادامه داد: همچنين استانداري خراسان رضوي موظف است يكي از ساختمان هاي مازاد حاصل از ادغام دستگاه هاي اجرايي را به عنوان ساختمان اداري مورد نياز در شهرستان ها اختصاص دهد در غير اين صورت با تامين اعتبار از محل وزارت دادگستري در هر شهرستان ساختماني به مساحت تقريبي 250 متر مربع تا پايان سال 92 احداث شود.

صلاحي اظهار داشت: اختصاص مبلغ 50 ميليارد ريال توسط معاونت برنامه ريزي رييس جمهور از محل اعتبارات توازن منطقه اي و نيز مبلغ 50 ميليارد ريال از محل اعتبارات حمل و نقل علاوه بر اعتبارات فعلي براي ساماندهي اسكان غيررسمي در حاشيه شهر مشهد و اعطاي آن به استانداري خراسان رضوي از جمله مصوبات اجرا نشده سفرهاي قبلي هيات دولت به استان بود كه براي اجراي آن مقرر شد اعتبارات مذكور حداكثر تا پايان نيمه اول سال جاري از طريق معاونت برنامه ريزي رييس جمهور تخصيص يابد.

استاندار خراسان رضوي گفت: اختصاص اعتبار از محل منابع ملي و استاني براي تكميل پروژه هاي دانشگاه فردوسي مشهد و تربيت معلم سبزوار يكي ديگر از مصوبات هيات دولت بود كه بايستي تا پايان مهر ماه 91 از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري انجام شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.