سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/مجری طرح نیروگاه‌های آبی متوسط و كوچك؛

قرارداد B.O.T نیروگاه سد تنظیمی دز تنظیم و مبادله شد

نخستین قرارداد B.O.T نیروگاه های برق آبی كشور برای نیروگاه سد تنظیمی دز در شمال استان خوزستان، تنظیم و مبادله شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، مجری طرح نیروگاه‌های آبی متوسط و كوچك با اعلام این خبر گفت: با اعلام آمادگی شركت فراب، تفاهم‌نامه‌ای جهت تامین مالی، اجرا و بهره‌برداری پروژه به روش B.O.T تنظیم و مبادله شد كه با هماهنگی دفتر خصوصی سازی و دفتر تنظیم مقررات بازار وزارت نیرو، قرارداد و ضمائم فنی و مالی آن تنظیم و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

مهندس 'مهدی كریمی' افزود: این قرارداد به امضاء مدیرعامل و هیأت مدیره شركت توانیر نیز رسیده و مطابق فرایند موجود، گام بعدی جهت اجرایی شدن پروژه نیروگاه سد تنظیمی دز ، اخذ مجوز ترك تشریفات مناقصه است.

وی تصریح كرد : در این پروژه، قرارداد تیپ اجرای نیروگاه‌ های برق‌آبی به روش B.O.T تهیه و برای ابلاغ در سطح وزارت نیرو به مراجع مربوطه ارسال شده است.

مهندس كریمی گفت كه پروژه نیروگاه سد تنظیمی دز به ظرفیت 20 مگاوات و انرژی تولید سالیانه 5/137 گیگاوات ساعت در پائین دست سد مخزنی دز در استان خوزستان واقع شده است.

وی افزود: مدت اجرای این قرارداد 5/2 ساله و مدت بهره‌برداری توسط سرمایه‌گذار 22 سال خواهد بود و قیمت خرید هر كیلووات ساعت برق تولیدی آن نیز 550 ریال است و در پایان دوره بهره برداری این نیروگاه به سرمایه پذیر منتقل خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.