سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50 درصد توان بخشی خدمات در اشتغالزایی است

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: بخش خدمات ظرفیت ویژه ای در ایجاد اشتغال دارد به طوری که می توان گفت 50 درصد توان بخش خدمات در زمینه اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا سپهری با اشاره به توان 50 درصدی بخش خدمات در اشتغالزایی گفت: بخش خدمات ظرفیت ویژه ای در ایجاد اشتغال دارد اما با این وجود هنگامی که بحث اشتغالزایی مطرح می شود تنها تولید به اذهان متبادر می شود.
وی با تاکید بر اینکه تولید تنها در بخش های صنعتی و کشاورزی ایجاد نمی شود ؛افزود: نقش خدمات نیز در تولید بسیار موثر است و نقش به سزایی نیز در ایجاد اشتغال دارد.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی هم چنین با اشاره به لزوم پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال در سطح کشور خاطر نشان کرد: با توجه به وجود استعدادهای فراوان در استان های مختلف کشور در زمینه اشتغالزایی نمی توان با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف راهگشایی کرد.
در ادامه عابدی مدیر اداره خدمات اطلاع رسانی سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان با اشاره به راه اندازی سایت جابیران و دفتر همیاری اشتغال دانش آموختگان کردستان اظهار داشت: پایگاه اطلاع رسانی شغلی دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کردستان از دستاوردهای بخش اشتغال جهاد دانشگاهی کشور است.
وی افزود: هدف از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اشتغال کشور جمع آوری اطلاعات دانش آموختگان جویای کار در کشور است.
عابدی با بیان اینکه راه اندازی این پایگاه از سال 86 به صورت استانی در سراسر کشور آغاز شده تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه اطلاع رسانی شغلی دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کردستان از دستاوردهای بخش اشتغال جهاد دانشگاهی کشور است.
وی افزود: هدف از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اشتغال کشور جمع آوری اطلاعات دانش آموختگان جویای کار در کشور است.
عابدی با بیان اینکه راه اندازی این پایگاه از سال 86 به صورت استانی در سراسر کشور آغاز شده تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه اطلاع رسانی شغلی دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در 22 استان کشور افتتاح شده است هم چنین این پایگاه از سال 88 در استان کردستان راه اندازی شده است.
عابدی اضافه کرد: این سایت از سال 88 غیر فعال بوده که خوشبختانه به تازگی دوباره فعال شده است.
مدیر اداره خدمات اطلاع رسانی سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان خاطر نشان کرد: این پایگاه به عنوان یک ابزار مجازی در راستای کارآفرینی مطرح است و امیدواریم با کمک همه ادارات و ارگان ها بتوانیم افراد فارغ التحصیل جویای کار را به سمت ثبت نام در این پایگاه تشویق کنیم.
گفتنی است؛ افراد جویای کار می توانند با ثبت نام در این پایگاهها و با گرفتن یک کد رهگیری نسبت به پیدا کردن شغل مناسب اقدام کنند./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.