سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محجوب در نطق میان دستور:

مجلس بايد به جاي مباحث كلان اقتصادي به گراني نان و مسكن بپردازد

نماينده تهران در مجلس با انتقاد از افزايش قيمت نان در كشور گفت: انتظار داشتم مجلس شورای اسلامی به جای بررسی مباحث کلان اقتصادی موضوع گرانی مسکن و نان را بررسی می کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علیرضا محجوب نماينده مردم تهران در مجلس نهم در نطق ميان دستور خود در صحن علني خانه ملت با یادآوری افزایش نرخ تورم و گرانی اجاره بهای مسکن گفت: اقشار آسیب پذیر و مستأجران امروز بی پناه ترین کسان در جامعه هستند.

وي در ادامه با انتقاد از گران شدن قیمت نان افزود: نان اصلی ترین خوراک اقشار محروم و مستضعف است و مسئولان با چه جسارتی بهای خرید آن را ۳۰ درصد افزایش دادند و از این تصمیم خود دفاع می کنند.

محجوب تصريح كرد: آنهایی که قیمت نان را افزایش دادند از گرسنگی چیزی می دانند؟ آیا انتظار دارند که فقرا از پس مانده غذای اغنیا استفاده کنند؟ چرا هنوز یارانه نان افزایش پیدا نکرده قیمت نان گران شد؟

نماينده تهران گران شدن قیمت نان را تهدید سفره ۱۵ میلیون ایرانی اعلام کرد و یادآور شد: انتظار داشتم مجلس شورای اسلامی به جای بررسی مباحث کلان اقتصادی موضوع گرانی مسکن و نان را بررسی می کرد.

وی با بیان اینکه قانون بیکاری باید درباره همه شاغلان اجرا شود گفت: تأمین اجتماعی ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع را اجرا کند چون استمرار بازنشستگی کارگران با ۲۵ سال سابقه کار خلاف قانون است ضمن آنکه همسان سازی حقوق بازنشستگان و یکسان سازی عیدی کارگران و بازنشستگان باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

نماینده مردم تهران با یادآوری شعار سال ۹۱ گفت: هیچ اقدامی برای حمایت از کارگران در سه ماهه نخست سال انجام نشد حال آنکه مقام معظم رهبری بر تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی تأکید کردند.

/س2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.