وی اظهار داشت: ارائه خدمات تخصصی و متنوع در یک جا از اهداف عمده این مراکز جامع سنجش و آموزش بوده تا از این طریق از مراجعات متعدد خانواده ها به مراکز تخصصی کاسته شده و آنان در مراحل نهایی در صورت نیاز به مراکز تخصصی راهنمایی شوند.
معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: هم اکنون دانش آموزان استثنایی دارای مشکل در کشور در هفت گروه شامل دانش آموزان کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حرکت چند معلولیتی و دانش آموزان عادی دارای اختلالات یادگیری و رفتاری طبقه بندی شده اند.
برق با اشاره به این که سالانه شاخص های سلامتی افزون به یک میلیون کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش ارزیاب می شود. اضافه کرد: در جریان این ارزیابی ها سالانه 30 تا 40 هزار نفر دانش آموز دیر آموز در کشور شناسایی شده که طی دو مرحله غربالگری و بررسی تخصصی 10 درصد آنان مشکل دار تشخیص داده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 105 هزار دانش آموز استثنایی در یک هزار و 200 مرکز در کشور مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: از این تعداد دانش آموزان استثنایی 75 هزار نفر در مراکز خاص و 30 هزار نفر دیگر نیز در مراکز تلفیق تحصیل می کنند./ز