سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار خراساني در نشست خبري:

گروه هاي جهادي شناسنامه دار مي شوند

رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: با توجه به افزايش گروه هاي جهادي امسال طرح شناسنامه دار کردن گروه هاي جهادي را آغاز کرده ايم که باعث مديريت کيفي در اين گروه ها مي شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي در نشست خبري خود که صبح امروز(يکشنبه) در بنياد فرهنگي روايت برگزار شد، در خصوص شروع اردوهاي جهادي و حجرت در سطح تابستان با بيان اينکه از ابتداي نوروز 91 تاکنون نيز اين اردوهاي جهادي در سطح کشور وجود داشته است؛ گفت: با توجه به بيشتر شدن اوقات فراغت جوانان در اين فصل، بسيج سازندگي برنامه اي ويژه براي اجراي اردوهاي جهادي ويژه جوانان دارد.

وي اهداف اصلي اين اردوها را ارائه الگوي موفق حضور جوانان در ساخت کشور دانست و افزود: در يک دهه که از آغاز به کار بسيج سازندگي مي گذرد ما به عمده اهداف خود دست يافته ايم و اين مسئله بارها در بيانات مقام معظم رهبري مشهود بوده است.

سردار خراساني تأکيد کرد: راهبرد تثبيت حضور جوانان در اردوهاي جهادي، کاملاً الگوسازي شده و با توجه به اينکه اکثريت افراد شرکت کننده در اين اردوها بين 15تا30 سال سن دارند بسيج سازندگي سعي دارد تا هر سال با ابتکاراتي جديد نشاط و شادابي را در اين اردوها برقرار کند.

وي طرح حجرت را ابتکاري پس از انقلاب از سوي سازمان بسيج خواند و افزود: اين طرح با قابليت چابکي، و حضور ميليوني، مشارکت 15 دستگاه و چندين قشر بسيج از جمله بسيج پزشکان، طلاب، و ... با همکاري با همکاري بسيج سازندگي اقداماتي ارزنده در حوزه خدمت گذاري به محرومين انجام داده است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به آمار سه و نيم ميليون شرکت کننده در اردوهاي جهادي درسال گذشته تصريح کرد: يک ميليون و 200 هزار نفر از اين افراد جهادگراني بودند که در مناطق محروم سطح کشور خدمت رساني انجام داده اند و دو ميليون 300 هزار نفر نيز از خدمات هدفمند اين طرح در مناطق محروم بهره گرفته اند.

وي خدمات ارائه شده در اين طرح را زيباسازي و مرمت 12 هزار مدرسه، عزيمت بيش از 2 هزار تيم پزشکي به روستاهاي خاص کشور، احداث 4 هزار و 100 پروژه عمراني از قبيل ساخت مدارس و خانه هاي بهداشت، تشکيل بيش از 18 هزار و 100 کلاس آموزش فني و حرفه اي درسطح کشور، و اقداماتي از اين دست خواند و افزود: دو هزار و 919 گروه جهادي از دانشگاه ها، مساجد، و محلات در اين اردوها شرکت کردند که بيش از 40درصد اين جهادگران را بانوان تشکيل داده اند.

سردار خراساني با اشاره به رويکرد نوآوري در بسيج سازندگي اظهار داشت: در نظر داريم با افزايش 500هزار نفري، آمار سال گذشته را به بيش از 4 ميليون نفر برسانيم که اين تعداد، 2 ميليون جهادگر و 2 ميليون خدمات گيرنده را شامل مي شود.

وي ادامه داد: حضور يک ميليون جهادگر در طرح جديد اردوهاي يک روزه سازندگي و خدمات رساني با محوريت مساجد و محلات، و شناسنامه دار شدن گروه هاي جهادي از برنامه هاي سال 91 اين سازمان است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينکه هيچ محدوديتي براي بسيجي بودن افراد شرکت کننده در اردوهاي جهادي وجود ندارد اظهار داشت: اين طرح حتي به چند کشور مسلمان و غير مسلمان به عنوان يک مدل ارائه شده است که در صورت استقبال آنها جمهوري اسلامي ايران مشاوره اجراي اين طرح در آن کشورها را به عهده مي گيرد.

وي پاسخگويي فني و مالي طرح هاي ارائه شده ازسوي دولت را از عمده ترين اقدامات برنامه هاي سال 91 بسيج سازندگي دانست و تصريح کرد: با توجه به نامگذاري اين سال توسط مقام معظم رهبري با عنوان سال "حمايت از توليد ملي، سرمايه و کار ايراني" بسيج سازندگي طرح سبک سازي بدنه دولت را به مسئولان ارائه کرده است.

سردار خراساني افزود: اين طرح دولت با واگذاري فعاليت هاي کوچک و زودبازده از جمله آبخيزداري، سنگ چيني ارتفاعات، صيانت از جنگل ها، ساخت کانالهاي روستايي و برنامه هايي از اين قبيل ب،سيج سازندگي، طرح هاي عمده اي چون ساخت سد، اتوبان، نيروگاه ها و فرودگاه ها را به عهده مي گيرد و اين مي تواند گامي بزرگ در پيشرفت کشور باشد.

وي از اعلام آمادگي بسيج سازندگي براي احياي قسمت عمده اي از سه و نيم ميليون هکتار زمين پشت سدهاي کشور و توسعه مشاغل خانگي در تيراژ بالا خبر داد و اظهار داشت: در صورت پذيرش طرح توسط دولت با امضاي توافقنامه 10 ساله بسيج سازندگي مسئوليت اين اقدامات را بر عهده مي گيرد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي بودجه پيش بيني شده براي بخش عمراني طرح اردوهاي حجرت را 240 ميليارد تومان خواند و افزود: 60 ميليارد تومان نيز براي پشتيباني از گروه هاي جهادي پيش بيني شده که تأمين اين بودجه به عهده دولت، خيرين و ارگان هاي انقلابي است.

وي در پايان با بيان اينکه از يک ميليون و200هزار جهادگر شرکت کننده درسال گذشته فقط 5 نفر تلفات جاني داشتيم خاطرنشان کرد: امسال با ابلاغ بخش نامه به گروه هاي جهادي تمهيدات ويژه اي براي جلوگيري از هرگونه تلفات را انديشيده ايم و تمامي افراد شرکت کننده در اردوهاي جهادي نيز بيمه هستند.

/ش3



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.