سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اعتراض به شرايط بد اقتصادي ؛

خودسوزی يكي ديگر از جوان معترض الجزایری

یک جوان دیگر الجزایری در اعتراض به بیکاری و وضعیت معیشتی دشوار خانواده‌اش با ریختن بنزین به روی خود اقدام به خودسوزی کرد تا آمار شهروندان معترض این کشور که طی یک سال گذشته اقدام به خودسوزی کرده‌اند به 20 تن برسد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره ؛ یک جوان 39 ساله الجزایری روز گذشته در برابر ساختمان شهرداری شهر "قصر الشلاله"، 120 کیلومتری شرق استان تیارت و 450 کیلومتری جنوب غرب پایتخت اقدام به خودسوزی کرد.

گفته مي شود ،  این جوان الجزایری صاحب زن و 2 فرزند است که در اعتراض به نیافتن شغل با ریختن بنزین به روی بدنش خود را به آتش کشید اما با متوجه شدن عابران پیاده و انداختن پتو به رویش با وجود شدت جراحات به طور معجزه‌ای آسایی از مرگ نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

بنا بر اعلام این پایگاه خبری خودسوزی یکی دیگر از جوانان الجزایری در ادامه موج اعتراضات مردمی به اوضاع بد اقتصادی و معیشتی مردم الجزایر صورت گرفته است.

پس از خودسوزی "محمد بوعزیزی" جوان تونسی در 17 دسامبر 2010 که سرآغاز قیام‌های عربی بود اعتراضات مردمی در الجزایر نیز به علت فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی در نیمه دوم ژانویه 2010 آغاز شد و تاکنون نزدیک به 20 شهروند الجزایری در اعتراض به اوضاع اقتصادی نابسامان این کشور خود را به آتش کشیده‌اند.

نارضایتی مردمی در الجزایر از آنجا شروع شد که دولت این کشور به ریاست بوتفلیقه قیمت برخی از اقلام مصرفی از جمله روغن ، برنج و شکر را افزایش داد.

اعتراض‌‌ها در الجزایر به دنبال انتخابات پارلمانی این کشور و پیروزی مجدد حزب حاکم شدت یافته است . برخی از گروههای مخالف در الجزایر معتقدند در انتخابات پارلمانی پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه گذشته این کشور تقلب شده است، اما دولت الجزایر این مساله را رد می کند.

احزاب ائتلاف اسلامی الجزایر یا همان جناح اسلامگرایان این کشور نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعتراض و در بیانیه‌ای پیروزی حزب حاکم در این انتخابات را نشان تقلب در این انتخابات اعلام کردند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.