سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شكرخدا گودرزي:

حمايت شهرداري به جهاني شدن هنر كمك مي‌كند

حمايت هاي شهرداري به هنرهاي مختلف از جمله تئاتر به خصوص در زمينه جشنواره ها، به جهاني شدن آن ها و حضور در عرصه بين الملل كمك بسياري مي‌كند.

شكرخدا گودرزي نويسنده و كارگردان تئاتر و از كارشناسان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در خصوص عملكردهاي اين سازمان و تاثيرات مثبت آن بر عرصه تئاتر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: اساس تشكيل تئاتر در سازمان فرهنگي هنري شهرداري در زماني كه اين مركز فرهنگسراها را ايجاد كرد و زماني كه سازمان فرهنگي هنري تشكيل شد دو موضوع جداگانه داشت.
وي افزود: تشكيل سازمان فرهنگي هنري به منظور انجام فعاليت هاي آماتوري از سوي جوانان شهر تهران يكي از اهداف بود كه اين مسئله براي جذب آموزش و گسترش امر تئاتر انجام گرفت.
گودرزي بيان كرد: سازمان فرهنگي هنري شهرداري از دل كانون هاي نمايشي افرادي چون حميدرضا آذرنگ، حميدرضا نعيمي و شهرام كرمي را انتخاب كرد كه امروز آن ها خودشان مسئول هستند اما در زمان ورود نيز نمايش هايي را به صحنه داشتند.
اين كارگردان ادامه داد: اساس كار سازمان جذب جوانان، آموزش آن ها و پيوندشان با دنياي حرفه اي است و همچنين شكل دادن نهاد تئاتر محله به منظور ايجاد كانون هاي نمايشي، مدنظر بوده است.
وي افزود: اينكه هر منطقه داراي يك كانون نمايشي باشد و در رشته هاي مختلف به ‌آموزش و اجرا بپردازد مسئله بسيار مهمي است.
گودرزي گفت: برآيند بسياري از اين فعاليت ها در جشنواره هاي مختلف نمود پيدا مي‌كند به طور مثال جشنوار هايي چون ماه از اين دست است و امسال نيز جشنواره تئاتر شهر را داشتيم.
اين نويسنده تصريح كرد: شهرداري وظيفه حمايت از فعاليت هاي فرهنگي هنري را دارد كه بخشي از آن تئاتر است.
وي افزود: حمايت از تئاتر نمايش هاي اجرايي و كساني كه به شكل همياران شهري مايل به مشاركت در امر تئاتر هستند بسيار مهم است و مي‌تواند تاثير بسزايي در ارتقاي تئاتر داشته باشد.
گودرزي با اشاره به اين كه شهرداري بايد نگاه ويژه تري به تئاتر داشته باشد، اظهار داشت: نقش شهرداري براي نگاهي گسترده تر و فراگير در زمينه تئاتر بسيار موثر و چشمگير است متولي جشنواره هاي معتبر دنيا مثل كن نيز شهرداري است اين پشتيباني سبب شده است كه چنين جشنواره اي به جشنواره اي جهاني تبديل شود زيرا ارگاني مانند شهرداري اين بضاعت را دارد.
وي در خصوص تاثيرات شهرداري بر تئاتر تاكنون بيان كرد: اين كشتي تاكنون كج دار و مريز رفتار كرده و به جلو مي‌رود هر كالايي براي عرضه احتياج به مكان دارد كه شهرداري براي رسيدن به اين مهم بايد برنامه ريزي كند.
گودرزي بيان كرد: اگر شهرداري به اين نگاه برسد اتفاقات خوبي در زمينه ترافيك شهري، زمان و وقت مخاطبان خواهد افتاد و همچنين در اين خصوص با كارآفريني نيز روبرو مي‌شويم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.