سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز احداث 12 هزار مگاوات نيروگاه انرژي هاي تجديدپذير به بخش خصوصي سپرده شد

رئيس سازمان انرژي هاي تجديدپذير از اخذ مجوز براي احداث 12 هزار مگاوات نيروگاه انرژي هاي تجديدپذير به بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، آرمودلي در كنفرانس خبري اولين همايش بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي با اشاره به اينكه ايران جزء بيست و پنجمين كشور اول دنيا است كه به عضويت آژانس انرژي هاي تجديدپذير دنيا درآمده گفت: با امضاي اساسنامه عضويت موقت در آژانس و طي مراحلي يك ساله و در نهايت عضويت رسمي در اين آژانس ايران جزء بيست و پنجمين كشوري است به عضويت آژانس انرژي هاي تجديدپذير در آمده است.
وي ادامه داد: ابتدا 60 تا 70 كشور وارد آژانس شدند هم اكنون تعداد اين كشورها در آژانس انرژي هاي تجديدپذير دنيا به 150 كشور مي رسد.
وي با بيان اينكه رويكرد دنيا رفتن به سمت منابع تجديدپذير و منابع فسيلي است گفت: اين امر براي كشور ما از اهميت ويژه اي برخوردار است كه به اين سمت و سو حركت كنيم و همچنين تمام كشورهاي دنيا برنامه مدوني دارند كه تا سال 2020، 20 درصد منابع خود را از منابع تجديدپذير تامين كند.
رئيس سازمان انرژي هاي تجديدپذير اضافه كرد: ما بايد براساس اتفاق عمومي كه دردنيا مي افتد براي استفاده از منابع تجديدپذير و فعال حركت هاي سريع داشته باشيم
به طوري كه به ازاي هر مگاوات نيروگاه تجديدپذير 15 فرصت شغلي در كشور ايجاد مي شود.
آرمودلي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 100 مگاوات نيروگاه تجديدپذير فعال در كشور وجود دارد كه مجوز احداث نيروگاه تجديدپذير به ميزان 12 هزار مگاوات به بخش خصوصي واگذار شده است و همچنين هزار مگاوات به قرارداد بلندمدت 20 ساله تبديل شده است.
وي تصريح كرد: اولين نيروگاه خورشيدي هم در منطقه خراسان ايجاد شده است و همچنين اولين فندانسيون نيروگاه خورشيدي در حال حاضر در خواف و استان خراسان در حال راه اندازي است.
وي در خصوص قيمت خريد برق تجديدپذير و انواع آن از صنعت برق كشور گفت: 130 تومان براي 20 ساعت بار متوسط و سبك و 90 تومان براي 4 ساعت كم بار از 12 شب تا 4 صبح قيمت خريد برق تجديدپذير از صنعت برق كشور است.
آرمودلي با اشاره به اينكه قيمت دلار و ارز بر اين نرخ ها تاثيرپذير است يا خير؟ گفت: اين موضوع در شوراي اقتصاد مطرح است و جاي هيچ نگراني نيست زماني كه ارز دو برابر شد در اين فرمول اين قيمت ها هم تعديل مي شود و تمهيداتي از سوي صنعت برق كشور و دولت ارائه خواهد شد.
وي ادامه داد: تمام مطالبات نيروگاه هاي تجديدپذير هم به زودي پرداخت مي شود.
وي تاكيد كرد: هم اكنون كشور توان ساخت توربين 660 كيلوواتي را دارد به طوري كه هم اكنون منجيل، زابل، شيراز، ماهشهر، تبريز و سرعين اين توربين ها نصب و راه اندازي شده اند و همچنين در دانشگاه فردوسي مشهد نيز توربين هاي 660 كيلوواتي توسط متخصصان داخلي در حال ساخت است.
وي خاطر نشان كرد: توربين هاي مگاواتي نيز در برخي نقاط خراسان رضوي و جنوبي كه 6 ميليون كيلووات ساعت در سال برق توليد مي كنند در حال ساخت توسط متخصصان داخلي كشور است.
وي اضافه كرد: اين توربين هاي فوق 2 ميليون ليتر گازوئيل صرفه جويي مي كنند.

برچسب ها: نیروگاه ، انرژی ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.