سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور:

نظام نامه طب ایرانی باید تدوین شود

رئیس جمهور گفت: امسال باید بتوانیم بخش پایه و اساس نظام نامه طب ایرانی را انجام داده و آن را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: امروزه با دو روش کاملا مجزا برخورد با بیماری ها و آفات و عوارض زندگی طبیعی مواجه هستیم كه یکی از این روش ها بهداشت و پزشکی و درمان رایج است که پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام شده است، به موازات این پیشرفت ها نیز بیماری های جدید تر بروز کرده است.

وی با بیان اینکه تنها راه سلامت بخشی به مردم این شیوه رایج نیست افزود: نقد ما بر پزشکی رایج نیست بلکه خداوند راه طبیعی ارزان تر، موثرتر را بر سر راه ما قرار داده است و درحقیقت وجود انسان از طبیعت است، بیراه نیست که بگوییم درمان تمام دردهای ما در طبیعت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون در پزشکی جدید برای تشخیص، هزینه های زیادی با تبعات آن تحمیل می شود ولی ما در طب سنتی خود روش های تشخیصی دقیقتری داریم، در طب سنتی با علت بیماری برخورد و درمان می شود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه طب سنتی ایرانی باید احیا شود بیان کرد: اقدامات خوب در این زمینه آغاز شده و مراکز تولید داروهای گیاهی نیز راه اندازی شده است ولی این کافی نبوده و باید به نقطه ای برسیم که برای بهداشت و سلامت دو گزینه طب سنتی و طب مدرن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نظام نامه طب ایرانی باید تدوین شود و امسال بتوانیم بخش پایه و اساس نامه آن را انجام داده و اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سالانه بیش از سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات وارد کشور می شود، ما باید معادل همین میزان داروهای گیاهی صادر کنیم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.