سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به انتقادها: ادعاي عربستان در كاهش تولید نفت

در حالی که انتقادها از عربستان به دلیل تجاوز از سهمیه خود در اوپک رو به افزایش است یک مقام عربستانی مدعی شد تولید نفت این کشور طی ماه می نسبت به ماه قبل از آن ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رویترز، این مقام آگاه عربستانی مدعی شد میزان تولید نفت این کشور طی ماه می با 300 هزار بشکه کاهش نسبت به آوریل به کمتر از 9.8 میلیون بشکه در روز رسیده است .

وی افزود عربستان طی ماه می روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت به بازارهای بین المللی عرضه کرده است و علاوه بر تولید 9.8 میلیون بشکه در روز  100 هزار بشکه در روز نیز از ذخایر نفتی خود استفاده کرده است .

اظهارات این مقام عربستانی در حالی است که تازه ترین آمارهای پلاتز نشان می دهد تولید نفت عربستان طی ماه گذشته با 50 هزار بشکه افزایش نسبت به آوریل به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بدین ترتیب عربستان بزرگترین عضو خاطی اوپک در قبال سهمیه های تولیدی تعیین شده در درون این سازمان محسوب می شود. این کشور بیش از یک میلیون بشکه در روز بیشتر از سهمیه خود نفت تولید می کند.

نشست آتی وزرای نفت اوپک قرار است 14 ژوئن در وین برگزار شود و انتظار می رود عربستان در این نشست مورد انتقاد شدید سایر اعضا به دلیل تجاوز از سهمیه تولیدی خود قرار گیرد.

این در حالی است که ریاض نامزدی را برای به دست گرفتن دبیرکلی اوپک معرفی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.