سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید هشت داروی جدید گیاهی هلال احمر

یکی از شرکت های وابسته به جمعیت هلال احمر از تولید هشت داروی جدید گیاهی برای درمان انواع بیماری ها در آینده ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و فرآوری گیاهی دارویی سهامبینا وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر افزود: پمادهای موضعی "کالندو لاهاپیریکوم" و "کامومیل" با خاصیت ضدالتهاب پوستی پس از اخذ مجوزهای لازم به تولید انبوه رسید و با اعلام نظر کمیسیون قیمت گذاری در وزارت بهداشت، توزیع این محصولات به زودی آغاز می شود.

فراز امامی از تولید و توزیع سه تا پنج محصول دیگر با پایه گیاهی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این محصولات بصورت قرص برای درمان بیماری های پروستات، تعریض شبانه،‌بیماری های گوارشی و کبد تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ قرص آرامبخش از گیاه " گل ساعتی" قرص ویژه درمان پروستات از گیاه "گزنه" داروی مخصوص تعریق شبانه از گیاه"مریم گلی" و قرص های بیماریهای گوارشی و کبدی از گیاه "کنگر فرنگی" بدست آمده است.

مدیر عامل این شرکت وابسته به جمعیت هلال احمر گفت: نمونه های اولیه این قرص ها را برای انجام آزمایش های لازم به وزارت بهداشت تحویل و امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری به تولید انبوه برسد.

امامی از افزایش تولید عصاره های گیاهی تا 120 نوع تا پایان سال خبر داد و با بیان اینکه این عصاره ها بر اساس سفارش مشتریان تولید می شود، اضافه کرد: این شرکت در حال حاضر چای سبز کیسه ای با سه طعم مختلف را تولید و توزیع کرده و تا یک ماه آینده نیز سه محصول جدید دارویی بصورت کیسه ای ضد سرفه، ضدسرما خوردگی و قند به مرحله تولید انبوه رسیده و توزیع می شود./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.