سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دو قرارداد آموزشی با دانشگاه‌های ایالت پنجاب پاکستان منعقد شده است

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی از امضای دو قرارداد آموزشی با دانشگاه‌های ایالت پنجاب پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر مجید غیور مبرهن با بیان این مطلب، گفت: در حاشیه‌ی نمایشگاه اختصاصی ایران در ایالت پنجاب پاکستان که در حومه شهر لاهور برگزار شد، جهاددانشگاهی خراسان رضوی از تعداد هشت دانشگاه و مرکز پژوهشی در لاهور بازدید کرد که حاصل آن عقد دو قرارداد آموزشی بود.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سرکنسولگری ایران در لاهور و ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شعبه شمال شرق کشور، جلساتی با هیأت رئیسه دانشگاه لاهور (Lahor University) و دانشگاه سوپریور ( Superior University ( تفاهم‌نامه‌هایی منعقد گردید.

وی با تأکید بر شرایط مطلوب همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی گفت: ایران و پاکستان با توجه به مرز مشترک و ارتباط دیرینه فرهنگی با یکدیگر، زمینه‌ها‌‌ی مساعد همکاری بسیاری با یکدیگر دارند و هم‌اکنون زبان فارسی در پاکستان ترویج گسترده ای دارد به طوری که بسیاری از مردم این کشور به ایرانیان علاقه‌مند هستند .

غیور مبرهن، با اشاره به فراهم‌بودن بسترهای مناسب در زمینه‌ها‌ی علوم پزشکی، سلول درمانی و سلول های بنیادی در لاهور پاکستان، خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین بازدیدهایی از دانشگاه علوم پزشکی پنجاب، چند تن از اساتید برجسته از جمله پروفسور اکرم، مرکز پژوهشی CEMB انجام شد و قرار شد در آینده نزدیک پروتکل عملیاتی برای تفاهم نامه طراحی و سپس آن را اجرا کنیم.

وی افزود: در خصوص ارتباط با پاکستان تنها به عزم ملّی محتاج هستیم و مزیّت هم زبانی دو کشور، فاصله‌کوتاه، امکانات مطلوب و توانمندی‌های موجود در مراکز علمی دو کشور، از جمله پتانسیل‌هایی است که می‌تواند منافع بسیاری از جمله ارز آوری و اشتغال زایی را برای هر دو طرف موجب گردد.

وی ضمن ابراز امیدواری در رابطه با گسترش ارتباطات خارجی و همکاری با کشورهایی نظیر پاکستان، افزود: جهاددانشگاهی تفاهم‌نامه‌هایی را در زمینه‌ی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه لاهور و دانشگاه Superior منعقد کرده است و طی سه یا چهار ماه آینده مسئولان دو دانشگاه مربوطه نیز بازدیدی از جهاددانشگاهی خراسان رضوی خواهند داشت.

دکتر غیور افزود: با توجه به اعلام نیاز مراکز علمی لاهور، جهاددانشگاهی خراسان رضوی آمادگی همکاری در سه زمینه‌ی علوم پزشکی و بهداشتی، علوم انسانی و فنی و مهندسی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار خانه فرهنگ ایران در پاکستان، بستر مناسب در خصوص ارتباطات فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌ها به ویژه فعالیت در حوزه‌ی خبرگزاری جهان اسلام فراهم است./س  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.