سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

100درخواست عضویت شرکت های دانش بنیان از پارک فناوری پردیس

حدود100درخواست عضویت از طرف شرکت های دانش بنیان ارائه شده که 33درصد آن مربوط به حوزه فناوری است.

اكبر قنبرپور، مدير امور واحدهاي فناور پارك فناوري پرديس، در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:حدود 100 درخواست عضویت از جانب شرکت‌های دانش‌بنيان كشور به پارک فناوری پردیس ارائه شده است كه از اين ميان، 65 درصد درخواست‌ها مربوط به عضويت در پارك و 35 درصد درخواست نيز مربوط به عضويت در مركز رشد فناوري نخبگان (وابسته به پارك) بوده است.

 33 درصد درخواست‌هاي عضويت در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT)، 7 درصد در حوزه بيوتكنولوژي و دارويي، 27 درصد در حوزه مكانيك و اتوماسيون، 16 درصد در حوزه الكترونيك و تجهيزات پزشكي، 5 درصد در حوزه نفت و گاز و 11 درصد نيز مربوط به شركت‌هايي بوده است كه در ساير حوزه‌هاي فناوري فعاليت دارند.

وي اظهارکرد: از اين ميزان درخواست، پس از طي مراحل بررسي، با عضويت تعداد 29 واحد فناور موافقت گرديد كه 9 واحد فناور در بخش اراضی، 14 واحد فناور در بخش استیجاری و 6 واحد فناور در مرکز رشد به عضویت پارک فناوری پردیس درآمده اند.

وی بابیان اینکه بهره‌برداري از 42 هزار متر مربع فضاي تحقيقاتي بخش خصوصي و استقرار 63 شركت در پارك تا پايان سال 90 خاطر نشان كرد: از اين تعداد شركت، 22 درصد آنها در مركز رشد، 32 درصد در فضاهاي استيجاري و 46 درصد نيز در بخش اراضي پارك مستقر مي‌باشند.

وي افزود:آغاز پذيرش شركتهاي دانش بنيان در پرديس دانش به عنوان فاز دوم پارك فناوري پرديس، حمايت پارك از شركت‌هاي دانش‌بنيان عضو در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خبر داد و ابراز اميدواري كرد با اجرايي شدن اين بسته حمايتي، رشد كيفي و كمي شركت‌هاي دانش‌بنيان اين پارك تسريع شود./ح                                                                                                                                   


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.