سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار حجازي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران توانايي انتقال صنعت هواپيماي بدون سر نشين به ديگر همسايه ها را دارد

معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات ستاد کل گفت: در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين به پيشرفت‌هاي ارزنده‌اي دست يافته‌ايم که اميدواريم بتوانيم اين فناوري را به کشورهاي دوست و همسايه خود نيز ارائه کنيم.

سردار سيد محمد حجازي معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در سالروز ارتحال امام(ره) گفت: طي دو قرن اخير و قبل از پيروزي انقلاب، رفاه طلبي دولتمردان در ايران و وابستگي آنها به پست و مقام، باعث به تاراج بردن سرمايه ملت ايران و تحميل انواع ذلت‌ها و حقارت‌ها توسط بيگانگان به اين ملت شد که پيامد اين مسائل، بيداري ملت مسلمان ايران و پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) بود.

وي افزود: پس از پيروزي انقلاب، يکي از مهم ترين خواسته هاي ملت از نظام اسلامي، نجات ايران از زير بار سلطه استعمارگران و دستيابي به خودکفايي بوده است.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبني بر اينکه "ما مي‌توانيم"، تصريح کرد: ملت ايران با رهنمودهاي بنيانگذار انقلاب اسلامي، حرکت خود در مسير پيشرفت را آغاز کرد و اکنون با راهکارهاي مقام معظم رهبري به اوج رسيده است.

سردار حجازي ادامه داد: امام(ره) روح خودباوري را در کالبد مردم ايران دميدند و اين مردم با هوش، توانايي و استعداد خدادادي‌شان اين مسير را در زمان کوتاهي طي کردند.

 وي با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان، انقلاب اسلامي را با چالش هاي بسياري رو به رو کردند اما اين سنگ اندازي ها ناخواسته کمک بزرگي در رسيدن کشورمان به خودکفايي داشت؛ در طول 8 سال جنگ تحميلي هر کس در حد توان خود براي رفع نيازمندي هاي نظام کوشيد و اين کوشش‌ها با اعمال فشار غرب عليه ايران به حد اعلاي خود رسيد.

معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه نيروهاي مسلح، بيش از ساير بخش ها در دايره تحريم قرار داشته‌اند؛ تصريح کرد: عموم تجهيزات، امکانات و تکنولوژي هاي مورد استفاده نيروهاي مسلح کشور با پيروزي انقلاب در تحريم قرار گرفت و باعث شد اين نيرو با روحيه اي انقلابي به شکل جدي تري عزم خود را براي رسيدن به خودکفايي کامل، جزم کند.

سردار حجازي ادامه داد: امروز با افتخار مي توان گفت که تحريم نه تنها از روند توسعه و رشد نيروهاي مسلح جلوگيري نکرده است بلکه اين نيروها هر روز از دستاوردهاي جديدي بهره مي گيرند و به لطف خدا در آينده اي بسيار نزديک در تراز کشورهاي برتر در صنعت نظامي قرار مي گيريم.

وي همچنين با اشاره به جغرافياي محدود و وابستگي همه جانبه رژيم صهيونيستي اظهار داشت: اگر فقط يک روز کمک هاي آمريکا و متحدانش به رژيم صهيونيستي قطع شود، اين رژيم با بحراني جدي مواجه شده و به سرعت سقوط مي کند.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه "اگر صهيونيست ها قدم کجي بردارند، مثل صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد"، گفت: ايران اسلامي با در اختيار داشتن امکانات گسترده نظامي مي تواند در يک لحظه رژيم صهيونيستي را با مشکلات عديده و بسيار جدي مواجه کند.

سردار حجازي ترس رژيم صهيونيستي از فرهنگ شهادت و همچنين در دسترس بودن اين رژيم را از نقاط ضعف اساسي رژيم اشغالگر قدس برشمرد و تأکيد کرد: اغلب نقاط رژيم صهيونيستي حتي از داخل ايران قابل ضربه زدن است و به همين علت، سران اين رژيم وارد جنگ شدن با ايران را بسيار خطرناک و غيرقابل پيش بيني مي دانند.

وي در پايان از رونمايي چندين طرح عظيم نظامي در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمينه هواپيماهاي بدون سرنشين به پيشرفت‌هاي ارزنده اي دست يافته‌ايم که اميدواريم بتوانيم اين فناوري را به کشورهاي دوست و همسايه خود نيز ارائه کنيم.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۱۳:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
سلام سردار خدا قوت