سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ريزي مقامات مصري براي چگونگي تشييع و تدفين مبارک

مسئولان مصري براي تصميم گيري درباره چگونگي تشييع و تدفين رئيس جمهوري مخلوع اين کشور وارد گفتگو شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه الشروق ، در پي وخامت حال رئيس جمهوري مخلوع مصر، سرلشکر عبدالله صقر مدير زندان طره مکان اقامت حسني مبارک در پس از صدور حکم حبس ابد، به طور مستقيم پيگير حال او شده و هم زمان سرويس امنيتي وابسته به نيروهاي مسلح کشور نيز جهت تصميم گيري براي چگونگي کفن و دفن مبارک رايزني هاي خود را آغاز کرده است.
خبرهاي رسيده از منابع وابسته به سرويس هاي امنيتي حکايت از آن دارد که مسئولان نظامي مصر ترجيح مي دهند رئيس جمهوري مخلوع که خود از ژنرال هاي ارتش است، در گورستان نيروهاي مسلح که سال 1985 در شهر نصر ايجاد شده دفن شود اما برخي از منابع نزديک به مبارک ترجيح مي دهند تا او در کنار نوه اش و در گورستاني در منطقه مصر جديد بنا شده است دفن شود.
منابع امنيتي مصر دفن مبارک را در کناره نوه اش از نظر  امنيتي صلاح نمي دانند و مي گويند اگر مبارک در اين گورستان دفن شود قادر به تامين امنيت قبر او نيستند.
در حال حاضر بزرگ ترين دغدغه سرويس امنيت نظامي مصر اين است که مبارک به عنوان يک نظامي يا به عنوان يک شهروند تشييع شود.
محکوميت مبارک به حبس ابد ممکن است آنچه را که افتخارات نظاميش محسوب مي شود از بين ببرد، البته اين امر نيازمند طرح شکوائيه اي در دادگاه نظامي است ولي چون حکم صادره نهايي نشده و هنوز قابل تجديد نظرخواهي است زمينه براي طرح چنين شکايتي ميسر نيست.
مبارک که پس از صدور حکم حبس ابد به دليل شرايط جسماني به جاي اقامت در سلول زندان طره به درمانگاه زندان منتقل شده است براي نهمين روز متوالي وضعيت جسماني دشواري دارد و گفته مي شود که با تنفس مصنوعي زنده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.