سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

1000 تخت آی سی یو به شبکه درمان کشور اضافه می‌شود

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اضافه‌شدن یک‌هزار تخت آی سی یو به مجموعه شبکه درمان کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از بیرجند، حمید رواقی صبح امروز در جشن ارتقای شاخص‌های درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه بخش درمان کشور دارای یک برنامه مشخص و مدون است، اظهار داشت: این برنامه برگرفته از نقشه جامع درمانی کشور است.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت شاهد تمرکز برنامه‌ها هستیم، تصریح کرد: در این مجموعه علاوه بر نقشه سلامت کشور برنامه‌های عملیاتی و مدون دیگری نیز وجود که چراغ راه این مجموعه قرار گرفته است چرا که ما انتظار داریم نظام بیمارستانی ما الگودار شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 10 درصد بیماران بستری در سطح دنیا دچار خطای پزشکی می‌شوند که باید در این راستا کار استاندارد سازی تجهیزات و توانمندسازی نیروی انسانی جدی دنبال شود.

رواقی یکی از برنامه‌های این وزارت در سال جاری را کاهش هزینه‌های درمان در سطح کشور عنوان کرد و افزود: این کار با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه انجام می‌شود تا رضایتمندی مردم در این بخش تامین شود.

وی به برخی از برنامه‌های این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی 500 دستگاه دیالیز جدید در سطح کشور از جمله این برنامه‌ها در سال جاری است.

*تعرفه‌‌های بیمارستانی واقعی می‌شود

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین امسال 50 راهنمای بالینی وارد بازار نظام ارائه خدمات بیمارستانی کشور می‌شوند همچنین قرار است در سال جاری برنامه‌ای برای بومی‌سازی و واقعی‌سازی تعرفه‌ها در کشور پیاده شود.

رواقی ادامه داد: همچنین امسال قرار است داروهای جدید وارد پکج دارویی کشور شود تا داروهای گران‌قیمت بیماران سرطانی نیز تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند در راستای ارتقای کیفیت گفت: این مجموعه کارنامه موفقی در زمینه ارتقای کیفیت‌ها دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید آموزش‌های مدیریتی در نظام بهداشت و درمان جدی گرفته شود، گفت: این آموزش‌ها می‌تواند زمینه توانمندسازی نیروی انسانی متخصص را فراهم کند./ج1


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.