سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد؛

تمرکز بر چشم‌اندازهاي نظام موجب تعامل قواي مقننه و مجريه مي‌شود

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران، گفت: توجه جدي به چشم انداز آينده انقلاب اسلامي از مشغول شدن دولت و مجلس به مسائل حاشيه اي جلوگيري مي کند.

ابراهيم کلانتري عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت همکاري و تعامل دولت و مجلس در ابتداي مجلس نهم، اظهار داشت: هم دولت و هم مجلس نشان دادند هدف اصلي برايشان خدمت به مردم ايجاد رفاه، رفع محروميت و گشودن گره هاي اقتصادي مردم است.

وي با بيان اينکه بسياري از تنش هاي بين مجلس و دولت در اذهان اينطور تداعي مي شود که اين دو قوا با هم رقابت مي کنند و از مسير اصلي خود منحرف شده و مشکلات اصلي مردم را فراموش کرده اند، تصريح کرد: قواي مجريه و مقننه بايد تلاش کنند تا ضمن عمل به وظايف خود مطابق با قانون اساسي، صميمت، وحدت و همگرايي را نيز حفظ کنند.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران اظهار داشت: يکي از عوامل وحدت و همگرايي دولت و مجلس، ارتباط مستمر بين دولت و مجلس و توجه به نشست هاي 2 طرفه است تا مفاهيم و انتظارات مورد نظر هر کدام به ديگري انتقال پيدا کند و واسطه ها خود به خود حذف شود، چرا که واسطه ها به تخريب ها دامن مي زنند.

وي در توضيح عوامل ايجاد کننده وحدت بين مجلس و دولت، احترام متقابل را يکي ديگر از اين عوامل دانست و گفت: قوا بايد به وظايف يکديگر احترام نشان دهند و اجازه ندهند افراد بي مسئوليت در اين فضا جولان داده و فضا را متشنج کنند.

ابراهيم کلانتري با تاکيد بر اينکه توجه قوا به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در کاهش تنش بين قوا بسيار موثر است، خاطرنشان کرد: نصايح رهبري و رهنمودهاي پدرانه و روشنگرانه ايشان به عنوان بهترين عامل همگرايي مي تواند مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان گفت: توجه جدي به اهداف بزرگ و چشم انداز آينده انقلاب اسلامي از مشغول شدن دو قوه به مسائل ريز و کوچک و پيش پا افتاده جلوگيري مي کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.