سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپانيا 100 ميليون يورو وام مي گيرد

وزرای اقتصاد منطقه یورو با اعطای بیش از صد میلیارد یورو به اسپانیا برای کمک به بخش بانکی این کشور موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از جلسه وزرای اقتصاد 17 کشور منطقه یورو ، مقامات اروپایی و مادرید اعلام کردند مبلغ کمک به اندازه ای است تا هر گونه شک و تردیدها را برطرف کند.
مقامات اروپایی در بیانیه ای اعلام کردند: مبلغ وام در بر گیرنده مبلغ مورد نیاز اسپانیا با درنظر گرفتن حاشیه امنیتی اضافی است و در مجموع بیش از100 میلیارد یورو تخمین زده می شود.
اسپانیا اعلام کرد برای کمک به بخش بانکی خود درخواست کمک کرده است اما مبلغ دقیق مورد نیاز را تا روز بیست و یکم ماه ژوئن دقیقا مشخص نمی کند.
لوئیس دِ گویندوس وزیر اقتصاد اسپانیا گفت:‌ دولت اسپانیا تمایل خود را برای درخواست کمک از اروپا برای تزریق دوباره سرمایه به بانک های اسپانیایی اعلام کرده است . او گفت مبلغ مورد نیاز مدیریت خواهد شد و مبلغ درخواستی بیش از حد نیاز ماست.
درخواست بسته کمک های اقتصادی از سوی بانک های اسپانیایی ، این کشور را از زمان آغاز بحران مالی اروپا به چهارمین کشوری تبدیل کرده است که درخواست کمک کرده است.
با آغاز بحران در یونان، ایرلند، پرتغال و اکنون اسپانیا، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول متعهد به پرداخت حدود500میلیارد یورو برای بسته نجات اقتصادی کشورهای اروپایی هستند.
واشنگتن که نگران است بحران مالی منطقه یورو بر اقتصاد آمریکا تأثیر منفی بگذارد از درخواست اسپانیا برای دریافت کمک استقبال کرد.
تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: این کمک ها برای تضمین سلامت اقتصاد اسپانیا اهمیت دارند و گام های مثبتی در راه تشکیل اتحادیه مالی محسوب می شوند که برای سر پا ایستادن منطقه یورو حیاتی است.
کشورهای گروه هفت - شامل آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن و کانادا - این اقدام را مرحله مهمی در آغاز ارتباطات مالی و بودجه ای منطقه یورو توصیف کردند.
ادموند شینگ از کارشناسان موسسه بارکلیز می گوید:  رقم بیش از100 میلیارد یورو بسیار دلگرم کننده است و یک مشوق محسوب می شود و تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است. اما موضوع اینجاست که این رقم دقیقا از کجا تأمین خواهد شد. بازار در این باره محتاطانه عمل خواهد کرد. این در حالی است که گروه اروپا اعلام کرد این مبلغ از وجوه بسته نجات اقتصادی منطقه یورو و یا از طریق راهکار دائمی تأمین خواهد شد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.