سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمليات ناتو در افغانستان تجاوز به اين کشور است

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام كرد كه ادامه كشتار غیر نظامیان و عملیات های خودسرانه نظامیان ناتو مستقر در این كشور ،بیانگر تجاوز به افغانستان است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ایمل فیضی  گفت: ما برای آخرین بار از نیروهای خارجی می خواهیم كه عملیات خودسرانه علیه شهروندان افغان و حملات به منازل آنان را متوقف كند.

به گفته فیضی،اطلاعات هیات اعزامی دولت به مناطق مختلف افغانستان نشان مي دهد كه نیروهاي آمریكایي بدون مشورت با نیروهاي امنیتي این كشور ،خودسرانه به حملات هوایي در افغانستان مبادرت می كنند.

نیروهاي ناتو چهارشنبه هفته گذشته با انجام حمله هوایی در منطقه ای از استان لوگر باعث مرگ 18 غیر نظامی از جمله شماری از زنان و كودكان شدند.

فیضی تصریح كرد كه دولت افغانستان از نیروهای خارجی بطور جدی خواسته است از انجام عملیات های خود سرانه علیه منازل افغان ها خود داری كنند.

وی تاكید كرد كه اجراي عملیات های خود سرانه نیروهای آمریكایی و كشتن غیر نظامیان باعث تیره گي روابط میان افغانستان و آمریكا شده است.

به گفته فیضی بدنبال توافقات انجام شده میان افغانستان و امریكا ،فصل جدیدی در روابط دو طرف گشوده خواهد شد و نیروهای آمریكایی ملزم به رعایت قوانین افغانستان و احترام به حق حاكمیت این كشور هستند.

حامد كرزاي توقف عملیات های خود سرانه نیروهاي خارجي را از شرایط مهم سند راهبردی با آمریكا، عنوان كرده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.