سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محاکمه 2 عضو القاعده در دادگاه نظامي تونس

2 تبعه لیبیایی متعلق به شبکه القاعده مغرب عربی به اتهام قتل از پیش طراحی شده دو افسر تونسی در دادگاه نظامی در تونس حضور یافتند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  فرانسه ؛ حافظ ضبعا و نبیل یوسف در جلسه دادگاه حضور یافتند و 4 متهم دیگر از جمله یک تبعه تونسی و 3 تبعه الجزایری به اتهام قتل سرهنگ طاهر عیاری و سروان ولید حاجی به طور غیابی محاکمه شدند. این دو افسر تونسی هجدهم ماه مه سال دو هزار و یازده در روحیا واقع در دویست کیلومتری شمال غربی پایتخت تونس در جریان درگیری با یک گروه مسلح کشته شدند.

براساس این گزارش ، محاکمه این افراد ابتدا در ماه نوامبر سال 2011ه در کاف واقع در شمال غربی تونس آغاز شد اما بعدا به دادگاه نظامی تونس واگذار شد و از 26 ماه می محاکمه در دادگاه نظامی در جریان است.

کمی پیش از آغاز جلسه دادگاه دو قبضه اسلحه کلاشینکف، مهمات، مواد مورد استفاده برای ساخت مواد منفجره، و گذرنامه متعلق به متهمان در برابر خبرنگاران به نمایش گذاشته شد و خبرنگاران اجازه یافتند از آنها فیلم برداری کنند.

این دو متهم تعلق سلاح های ضبط شده را به خود و همچنین مشارکت در درگیری مسلحانه را که به کشته شدن دو افسر تونسی منجر شده بود، انکار کردند اما با وجود این، ورود به تونس را با استفاده از گذرنامه های جعلی لیبیایی تایید کردند.
این دو متهم که بعد از اقامت در قرارگاه شبکه القاعده مغرب عربی در الجزایر از سال دو هزار و شش با هدف عزیمت به عراق، از طریق مناطق کوهستانی کاسرین در جنوب غربی وارد تونس شده بودند تا از این راه به لیبی بروند.

آنها 17 ماه می، یک روز قبل از درگیری مسلحانه در روحیا، توسط یک گروه ضد تروریستی تونسی بازداشت شدند.
محمد جمور، وکیل متهمان در دفاع از آنها اعلام کرد « آنها هنگامی که بازداشت شدند، نه مسلح بودند، نه مهمات و نه طرحی برای حمله در دست داشتند .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.