سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس خانه صنعت و معدن تاکید کرد:

تشکیل کارگروهی برای رصد ظرفیت خالی صنایع

رییس خانه صنعت و معدن با تاکید بر تشکیل کارگروهی برای رصد ظرفیت خالی صنایع، گفت: راهکار رفع مشکل عدم تامین نقدینگی صنایع باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، هادی غنیمی‌فرد در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی ارتقای فضای کسب‌وکار در سال تولید ملی با اشاره  به پیشنهاداتی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان، عنوان کرد:  باید یک کارگروهی تشکیل شود که کارخانه‌ها را رصد کرده و  ظرفیت های خالی  که به‌دلیل عدم تامین نقدینگی ایجاد شده، را شناسایی کند
 وی با بیان این‌که اگر این ظرفیت پر شود، دیگر کالا روی زمین نمی‌ماند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی وجود دارد که کالایی که تولید می‌کند، به سرعت می‌فروشد، اما متاسفانه یک پنجم این کارخانه مشغول به کار نیست و مشکل نقدینگی دارند.
غنیمی‌فرد خاطرنشان کرد: نقدینگی را با رباخواری نمی‌توان حل کرد و راه‌حل این است که بانک برای حکایت از تولید، کالا را پیش‌خرید کند و پول بگذارد تا تولید صورت گیرد و به این ترتیب اشتغال جدید به سرعت ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که این کار از تعطیلی تعداد بسیاری از کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: بعضی از کارخانه‌ها قابلیت توسعه دارند و اگر توسعه پیدا کنند، کالاهای مورد نیاز خود را تامین خواهند کرد.
رییس خانه صنعت و معدن افزود: برخلاف برخی صحبت‌ها که می‌گویند تکنولوژی به پایه اصلی نرسیده است، می‌گویم به این مقطع رسیده‌ایم./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.