سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير چين در لبنان: طرح عنان بهترين راه براي حل بحران سوريه است

سفير چين در لبنان طرح عنان را بهترين راه براي حل بحران سوريه دانست.

شبکه تلويزيوني العالم، سفير چين در لبنان بر ضرورت حل سياسي مسئله سوريه تاکيد کرد و افزود: فعلا به جز طرح عنان هيچ راهي براي حل اين بحران وجود ندارد.

"وو جي چان" درباره اين که در خصوص سوريه با دو جبهه روبرو هستيم که يکي از آنها را روسيه و چين و ديگر طرفداران آنها و ديگري را آمريکا وغرب و ديگر متحدان آنها رهبري مي کند،  بر اين اساس آيا طرح عنان در محاصره اين دو جبهه قرار گرفته است، گفت: ماموريت کوفي عنان بسيار دشوار است. بيش از يک سال است که سوريه با اين اوضاع روبروست و خشونت ها روز به روز افزايش مي يابد اما نبايد اميد خود را از دست بدهيم بلکه بايد از طرح عنان حمايت کنيم زيرا هيچ راه حل ديگري وجود ندارد. چين بارها گفته است که شيوه سياسي بهترين راه براي حل بحران سوريه است. بر اين اساس ما از ابتدا از تلاش هاي عنان حمايت کرديم.

وي در ادامه گفت: چين از هر طرحي که به آرام شدن اوضاع در سوريه کمک کند و به حل سياسي و ثبات و امنيت در منطقه منجر شود حمايت مي کند. ما در حال رايزني دائم با روسيه هستيم که مسئله تشکيل نشست درباره سوريه را مطرح کرده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين سوال که چرا بان کي مون دبيرکل سازمان ملل معتقد است ديگر اميدي به طرح کوفي عنان نيست، گفت: به نظر من جامعه بين المللي مسئوليت سنگيني براي کمک به سوريه جهت خروج از اين بحران بر عهده دارد اما  براي تحقق اين هدف بايد منسجم باشد. بر همين اساس بايد به توافق نظري براي حل سياسي بحران سوريه دست پيدا کرد. هيچ راه حلي جز راه حل سياسي وجود ندارد. خشونت باعث خشونت بيشتر مي شود اما گفتگو به راه حلي سياسي منجر مي شود و به همه سوري ها امکان مي دهد به الگوي سياسي مورد نظر خود براي آينده کشور دست پيدا کنند.

سفير چين در لبنان درباره اين که چه کشورهايي بايد در نشست مسکو درباره سوريه شرکت کنند و اين که آيا شرکت ايران در کنار قطر و عربستان به حل بحران کمکي مي کند گفت: به نظر من همه کشورهاي جامعه بين المللي و بخصوص کشورهاي منطقه يعني کشورهاي مجاور سوريه نقش مهمي دارند به همين سبب از همه خواسته مي شود براي دستيابي به اتفاق نظر درباره حل سياسي مسئله با يکديگر همکاري کنند.
برچسب ها: چین ، لبنان ، سوریه ، عنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.