سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتمين دادگاه اختلاس بيمه/12

اتهام(س.د) ؛ پرداخت رشوه بيش از يک ميلياردي به کارکنان بانکي

متهم د.س رشوه هاي کلاني را به اعضاي يکي از هيئت مديره بانک ملي پرداخت کرده و اعضاي شرکت هاي اين متهم نيز از خانواده و بستگان وي هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران در نوبت ظهر نماينده دادستان کيفرخواست متهم د.س را قرائت کرد.
ذبيح زاده اين متهم را 51 ساله، اهل تهران و بازرگان خواند.
متهم د س همچنين داراي سابقه محکوميت کيفري است.

ذبيح زاده وي را متهم کرد به پرداخت رشوه يک ميليارد و 50 ميليون توماني به متهمان (ه)، (خ)، (ج) و خانم (س).

نماينده دادستان با اشاره به ا تهامات ديگر متهم گفت: وي متهم است به کلاهبرداري از طريق اخذ تهسيلات بانکي به مبلغ 232 ميليارد و 205 ميليون و 111 هزار ريال، اخلال در نظام اقتصادي کشور از طريق اخلال در توليد با اخذ تسهيلات 505 ميليارد و 161 ميليون و 813 هزار و 234ريال، خريد و فروش غيرقانوني ارز، نگهداري ماهواره، پولشويي، عضويت در شبکه و بکارگيري غيرمجاز اتباع خارجي.

نماينده دادستان با اشاره به روش هاي متقلبانه اين متهم بيان کرد: متهم د.س با استفاده از روش هاي متقلبانه و پرداخت رشوه به کارکنان بانک ملي تسهيلاتي را دريافت کرده، وي همچنين براي تغيير کاربري زمين هاي کشاورزي به مسکوني مبالغي را به کارکنان شهرداري پرداخت کرده است.

ذبيح زاده ادامه داد اين متهم با ارائه مدارک سوري اقدام به اخذ تسهيلات از بانک کرده و کارکنان نيز بدون توجه به توانايي وي در بازپرداخت تسهيلات اين مبالغ را به وي اختصاص داده اند.

نماينده دادستان با اشاره به تحقيقات و بررسي حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه گفت: متهم د.س رشوه هاي کلاني را به اعضاي يکي از هيئت مديره بانک ملي پرداخت کرده و اعضاي شرکت هاي اين متهم نيز از خانواده و بستگان وي هستند.

نماينده دادستان تصريح کرد برخي از شرکت هاي اين متهم وجود خارجي ندارند و علي رغم معوق ماندن تسهيلات قبلي بانک توسط اين متهم کارکنان بانک مجددا تسهيلاتي را به اين متهم پرداخت کرده اند.

نماينده دادستان درخصوص پرداخت رشوه يک ميليارد توماني به يکي از اعضاي هيئت مديره بانک ملي گفت: متهم همچنين در پرداخت يک ميليارد و 9 ميليون ريال رشوه به آقاي (ت) و (س) نيز مشارکت داشته است.

نماينده دادستان درخصوص بازجويي از آقاي (ت) و (س) گفت: آقاي ت ضمن عدم پذيرش اتهام وارده مي گويد که آقاي د.س قصد جبران اقدامات وي را داشته و اين مبلغ نيز بعنوان قرض به وي پرداخت شده است.

نماينده دادستان ادامه داد: متهم د.س مبلغ 12 و نيم ميليارد تومان به متهم ج الف پرداخت کرده و همچنين وکالت املاکي در فرشته، فرمانيه و توتونچي را به متهم ج الف واگذار کرده است.

ذبيح زاده با اشاره به پرسش هايي که از د.س صورت گرفته گفت: اين متهم درخصوص رابطه با متهم ج الف مي گويد که در زمستان 86 ازطريق متهم ي.د که معاون استانداري است که با متهم ج.الف آشنا شده و اين آشنايي براي حل مشکلات وي در قوه قضاييه بوده است.
/ش4
برچسب ها: هفتمین ، دادگاه ، اختلاس ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.