سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرم‌آباد /

افزایش 40 درصدی ناشران لرستان

لامی لرستان از افزایش 40 درصدی ناشران استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران  ، از خرم‌آباد، ماشاالله امان الهی بهاروند امروز با اعلام این خبر گفت: 78 عنوان کتاب در سال گذشته با موضوعات مذهبی، تاریخ لرستان، ایلات، شعر، رمان و حماسه‌های دفاع مقدس در استان چاپ شده که از لحاظ موضوعی و کیفیت در سطح قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته بوده و این رشد در واقع بازتاب افزایش چند برابری تعداد ناشران است.

بهاروند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترغیب بیشتر نویسندگان به تالیف کتاب‌های مختلف را از اهداف اصلی چاپ کتاب‌های مختلف در استان بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در سال گذشته این اداره‌کل موفق به اخذ مجوز سه واحد انتشاراتی شد که از لحاظ رشد مطلوب، نسبت به سال های گذشته 40 درصد رشد داشته و در حال حاضر 13 ناشر فعال در سطح استان لرستان به فعالیت مشغول هستند.

وی رشد تولید کتاب های فاخر در حوزه‌های مختلف و تشویق نویسندگان به تالیف کتاب‌های ارزشمند و فاخر را گامی در راستای نهضت گسترش مطالعه کتاب دانست و افزود: رشد تالیفات باعث می‌شود جامعه به پویایی فکری و فرهنگی دست پیدا کند و این موضوع نقش مهمی در جنبش نرم‌افزاری دینی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دارد.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در حال حاضر 43 چاپخانه فعال در سطح لرستان وجود دارد که از این تعداد هفت واحد سهم سال 90 بوده و این رقم نسبت به سال‌های گذشته بیش از 25 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: این اداره‌کل سال گذشته چهارمین جشنواره صنعت چاپ را با تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ استان، مدیران فنی نمونه و ناشران نمونه استان و همچنین کارگاه آموزشی صنعت چاپ و نشر را برگزار کرد.

بهاروند ادامه داد: در سال گذشته تعداد 78 عنوان کتاب چاپ شد که مجموع تعداد شمارگان کتاب‌های چاپ شده در طول این سال به 1500 جلد رسید و از نظر بودجه تعیین شده جهت خرید کتاب از ناشران استان، مولف ناشرین و همچنین ناشرین و مولفان بومی خارج از استان به 30 میلیون تومان رسید./ج1


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.