سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت بايد در كاناليزه كردن نقدينگي ها به سمت توليد تلاش كند

نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اينكه نقدينگي در جامعه حبس شده است، گفت: هنر دولت بايد در كاناليزه كردن نقدينگي ها به سمت توليد باشد.

جعفر قادري نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره تورم موجود و تمهيداتي كه مجلس بايد در اين زمينه اتخاذ كند، اظهار داشت: در مجلس هشتم قانون بهبود فضاي كسب و كار در جهت ترميم سيستم اداري و حذف موانع اشتغال و همين طور كمك به كاهش نرخ تورم تصويب شد و تامين قانون بتواند كمك كند بخش خصوصي بتواند تحرك بيشتري داشته باشد.

وي همچنين به آخرين قانوني كه در مجلس هشتم در اين زمينه تصويب شده اشاره كرد و افزود: اصلاح قانون استفاده از حداكثر توان داخلي نيز از جمله قوانيني بود كه در جهت سوق دادن خريدهاي خارجي به سمت خريدهاي داخلي تصويب شد تا بتوانيم از ظرفيت توليدات داخلي استفاده لازم را داشته باشيم.

عضو سابق كميسيون برنامه بودجه در مجلس هشتم با اشاره به اينكه علت گراني ها و تورم كاملا روشن است تصريح كرد: مشكلاتي كه در سياستهاي ارزي و پولي داريم و همچنين نگاه ناقصي كه دولت به بحث اشتغال و معضلات اقتصادي دارد از جمله علل تورم موجود است.

نماينده مردم شيراز با بيان اينكه نقدينگي در جامعه زياد است ولي اين نقدينگي حبس شده و در اختيار واحدهاي توليدي گذاشته نمي شود، گفت: دولت تلاش خود را به جمع آوري نقدينگي معطوف كرده و اين در حالي است كه جمع آوري نقدينگي هنر نيست، بلكه كاناليزه كردن و اداره كردن نقدينگي به سمت توليد بايد وجه همت دولت باشد.

وي در ادامه افزود: تلاش در جهت تامين مسكن خوب است ولي در كنارش بايد رفاه و عدالت اجتماعي، بحث اشتغال و كارآمدي نيز در نظر قرار بگيرد، بنابراين مجموعه اين سياستها اگر اصلاح شود خيلي از معضلات حل مي شود.

نماينده مردم شيراز در مجلس در خاتمه خاطر نشان كرد: به نظر مي رسد كه در حوزه قانونگذاري مشكل جدي نداريم و مشكل در عملكردها و سياستهاست./پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.