سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهامات عليه عامل افشاي اسناد ويكيليكس محرز شد

يك قاضي نظامي آمريكايي همه 22 مورد اتهام مطرح شده عليه سرباز عامل افشاي اسناد محرمانه به وب‌سايت ويكيليكس را وارد دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ؛ دنيس ليند، قاضي آمريكايي همچنين اعلام كرد ، محاكمه "برادلي مانينگ"، عامل افشاي اسناد محرمانه به وب سايت ويكيليكس را كه براي تاريخ 21 سپتامبر برنامه‌ريزي شده بود به سبب تاخيرهاي قضايي به ماه نوامبر و يا ژانويه موكول خواهد كرد.

براساس اين گزارش ، برادلي مانينگ متهم شد از طريق افشاي اسناد محرمانه وزارت امور خارجه آمريكا و ديگر اسناد و فايل‌ها به طور عمدي به گروه القاعده در شبه جزيره عرب كمك كرده است.

اين متهم هنوز نسبت به اتهامات خود اظهار بي‌گناهي و يا گناهكاري نكرده است.

قاضي ليند روز گذشته در سومين روز جلسه دادرسي و پيش از آغاز محاكمه ، ادعاي وكلاي مدافع برادلي مانينگ را مبني بر اين كه دولت در اتهامات مطرح شده عليه وي از ادبياتي بي‌اساس و مبهم استفاده كرده ، وارد ندانست و رد كرد.

تيم وكلاي مدافع مانينگ سعي كردند كه با استناد به عباراتي نظير " ارتباط با دفاع ملي" و " آسيب زدن به آمريكا و يا نفع رساندن به يك كشور خارجي" از متهم دفاع كنند.

ليند ادعاي وكلاي مدافع را مبني بر اين كه جملات آن‌ها بسيار كلي هستند ، وارد ندانست.

قاضي همچنان از لغو دو مورد اتهام مانينگ در خصوص فراتر عمل كردن از اختياراتش براي ورود به شبكه‌هاي كامپيوتري وزارت امور خارجه آمريكا خودداري كرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.